Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس اتحادیه پوشاک مشهد گفت: وضعیت تولید در سال گذشته به شدت رو به‌ پایین بوده ولی از اوایل امسال روند رو به رشدی را در تولید پوشاک شاهد بوده‌ایم.

سید مهدی لسان‌طوسی اظهار کرد: در مبحث تولید بحث کالا قاچاق صدمه بسیار زیادی به ما وارد کرده است و باعث شده تولیدکنندگان ما با کم شدن ظرفیت تولیدی خود، وضعیت را طوری حفظ کنند تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از  ایسنا، وی با اشاره به اینکه آنچه امروزه مورد توجه است، این است که ظرفیت تولید ما از 100 درصد به 30 درصد رسیده، عنوان کرد: اما تمهیداتی که امسال در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شکل گرفته است می‌توان گفت بخشی از این تولیدکنندگان به دلایل مختلفی از جمله رکود و کم شدن ظرفیت تولیدی که متواری شده بودند، به سمت بازار و تولید بازگشتند.

 

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد در ادامه با بیان اینکه شرایط موجود بانک‌ها و ناامن شدن سپرده‌های بانکی تاثیر بسزایی نیز داشته است، تصریح کرد: بنده این چشم‌انداز را می‌بینم که در آینده‌‍‌ای نه چندان دور وضعیت تولید ما از این نابسامانی خارج شود و به یک وضعیت خوب و عالی دست یابد.

 

لسان‌طوسی ادامه داد: اولین تولیدکننده پوشاک در کشور تهران است و بعد از آن ما در جایگاه دوم قرار گرفتیم و علی‌رغم مشکلاتی که برای تولیدکنندگان وجود دارد، همچنان ما رتبه خود را در جایگاه‌های بالا حفظ کردیم.

 

وی در خصوص وضعیت تولید پوشاک در استان و مشهد عنوان کرد: در سال گذشته به شدت رو به‌ پایین بوده است ولی از اوایل امسال روند رو به رشدی را شاهد بودیم و همین بحث جلوگیری از کالا قاچاق در سطح عرضه به ما کمک بسیاری کرده است.

 

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد ادامه داد: علی‌رغم اینکه بنده مخالف هستم که این امر فقط در سطح عرضه پیگیری شود. این موضوع باید از ابتدا و از ریشه کنترل شود. ناامن کردن سطح عرضه باعث شده است عرضه‌کنندگان از رفتن به سمت کالا‌های خارجی امتناع کنند و به تولیدات داخلی روی بیاورند.

 

لسان‌طوسی ادامه داد: بنده تولیدکنندگانی را سراغ دارم که با توجه به اینکه سال گذشته وضعیت خوبی نداشتند ولی امسال در خط تولید تا یک ماه آینده اجناس خود را فروخته‌اند و این امر وضعیت خوبی را از تولید در امسال را نشان می‌دهد.

 

وی بیان کرد: همچنین طرحی در قالب حمایت از تولید در کشور مورد تصویب قرار گرفته که در قالب آن قرار است بنرهایی با عنوان «با افتخار کالا ایرانی را می‌فروشم» در واحدهای صنفی ایرانی فروش توزیع شود.

 

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد خاطرنشان کرد: ما این واحدهای صنفی را به این بنرها مجهز می‌کنیم تا مخاطبان بدانند ما با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در بحث پوشاک داخلی داریم، بسیاری از کالاهایی که کیفیت آن از سطح انتظار بالاتر بوده است، با برچسب ترک به فروش رسیده است.

 

لسن‌طوسی با بیان اینکه با پیگیری‌های که از طرف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان انجام گرفته است، آن ناامنی که در سطح عرضه به وجود آمده است کمتر شده است و به کالا داخلی روی آوردند، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که باعث شده صادرکنندگان فعالیت‌های خود را بروز ندهند، این است که دارایی به محض اینکه متوجه شود این افراد صادرکننده هستند، به جای حمایت، قوانین مالیاتی را وضع می‌کنند و به همین دلیل صادرکننده پوشاک با وجود تعدا بالا، اکثرا به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: کشورهای عراق و افغانستان هدف اصلی صادرات ماست و امروزه مانتو و کاپشن با تعداد بالایی به این کشورها صادر می‌شود اما همین مباحثی که در امور مالیاتی وجود دارد، باعث شده این صادرکنندگان خود را پنهان کنند.

 

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با اشاره به اینکه همه ما و واحدهای صنفی مالیات محور هستیم، اظهار کرد: بحث آن نیست که از این امر فرار کنیم ولی در این حوزه تولید ما در خواب زمستانی به سر می‌برد و برای فعال‌تر شدن آن نیازمند به حمایت‌های فراوان دولت و مجموعه‌هایی مانند ‌دارایی است.

روند رو به رشد تولید پوشاک در سال جدید
تاریخ: یکشنبه 1 مرداد 1396