Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایران این بار هم فرصت صادرات به روسیه را خواهد باخت.

تحریم‌های ضد روسی آمریکا، باری دیگر فرصت صادرات محصولات کشاورزی به روسیه را برای ایران افزایش داده است. حال پرسش قابل‌تأمل این است که ایران که در دور قبل تحریم روسیه - به دلیل فقدان زیرساخت‌های لازم- نتوانست بازار این کشور را به دست بگیرد، طی این مدت توانسته زیرساخت‌هایی را ایجاد کند یا این بار نیز در این بازار شکست خواهد خورد؟

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از  پایگاه خبری گسترش، سید رضی حاجی‌آقا‌میری  در این باره اظهار کرد: مدت زیادی از تمدید تحریم‌های روسیه و اعمال تحریم های جدید علیه این کشور از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا نگذشته است و ما در این فرصت نتوانسته‌ایم نقاط ضعف را رفع کرده و زیرساخت‌های مورد نیاز را ایجاد کنیم. 


وی گفت: ما باید از تجربه گذشته استفاده می‌کردیم و اقداماتی جدی در این امر انجام می‌دادیم اما هنوز همان شرایط گذشته را داریم. از اصول صادرات این است که باید برای شرایط خاص، از قبل آماده باشیم و نه این‌که با ایجاد یک فرصت به فکر ایجاد زیرساخت بیفتیم. ما باید خود را برای نیاز کشورها به محصولات ایران آماده کنیم.

ایران باز هم از بازار روسیه جا می‌ماند
تاریخ: یکشنبه 15 مرداد 1396