Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مرکز تجارت ترکیه در تهران مرکز عرضه کالا به مصرف کنندگان نیست .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، میرهادی سیدی گفت: این مرکز بستری برای تعامل بیشتر تجار و فعالان اقتصادی بین دو کشور و رایزنی در حوزه های مختلف به ویژه تجارت، سرمایه گذاری و غیره است.

وی افزود: برخی از اقلام تولیدی کشور ترکیه بصورت محدود به عنوان نمونه در مرکز مورد نظر نمایش داده می شود ولی برای فروش نیست.

سیدی اظهارداشت: مرکز تجارت ترکیه در تهران با هدف تسهیل تجارت، بازاریابی، سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی و مواردی این دست راه اندازی شده است.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت گفت:ایران نیز دارای مراکز مشابه ای در سایر کشورهای جهان به ویژه در ترکیه است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط نابرابر تولید پوشاک بین ایران و ترکیه آیا لزومی به بازاریابی در این حوزه وجود دارد، افزود: فعالیت های بازاریابی در میان کشورهای مختلف جهان انجام می شود و یک اقدام متقابلی است.

سیدی ادامه داد : براساس مصوبه سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت برندهای خارجی موظف به ایجاد نمایندگی و تولید بخشی از محصولات خود در داخل کشور هستند.

وی گفت : تولید کالا از سوی برندهای خارجی در ایران با سهم ۲۰ درصدی آغاز و به مرور به عدد ۵۰ درصد خواهد رسید.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این مصوبه مشمول شرکت های خارجی است که صادرات کالا به ایران را در دستور کار دارند.

وی اضافه کرد : تمهیدات مورد اشاره با هدف همکاری و تعامل بیشتر صنعت پوشاک داخلی با برندهای خارجی بویژه ترکیه طرح ریزی شده است.

سیدی گفت: تعامل بیشتر با جهان و همکاری مشترک با صاحبان برندهای معروف در دنیا از مزیت های فراوانی مانند انتقال تکنولوژی، سبک مدیریت های جدید، بهره گیری از فناوری های روز، ارتقای کیفیت، کاهش هزینه های تولید، قیمت رقابتی، رونق صادرات، اشتغال، توسعه سرمایه گذاری و غیره برخوردار است.

مرکز تجارت ترکیه در تهران مرکز فروش نیست
تاریخ: دوشنبه 16 مرداد 1396