Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت که در حاشیه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فرش و کفپوش ها(دموتکس) در آلمان، مذاکره و رایزنی برای بر پایی این نمایشگاه در ایران انجام شد.

  به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، محمدباقر آقا علیخانی افزود: در دیدار با مدیر نمایشگاه دموتکس آلمان، آمادگی خود را برای میزبانی این نمایشگاه اعلام کردیم و مقرر شد که مدیر نمایشگاه دموتکس آلمان به زودی برای بازدید از مجموعه های نمایشگاهی و توانمندی های ایران در این حوزه به ایران سفر کند.

رییس مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: توافق در انجام تبلیغات مناسب نمایشگاهی به ویژه در نمایشگاه دموتکس روسیه نیز از دیگر پیامدهای این دیدار بود.

به گفته وی، امسال در نمایشگاه دموتکس آلمان هشت شرکت در قالب پاویون ایران با حمایت مرکز ملی فرش ایران حاضر بودند و افزون بر آن تعدادی از تاجران ایرانی به صورت مجزا و تعدادی نیز از شهر هامبورگ حضور یافتند.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: در نمایشگاه امسال با اعضای اتحادیه واردکنندگان فرش دستباف ایران به آلمان هم گفت و گوهایی انجام شد که از نتایج این دیدار، تصمیم به تبلیغ گسترده برای فرش ایرانی در رسانه های آلمانی بود.

وی با بیان این که، در تلاش هستیم سال آینده مجموعه غرفه های ایرانی حاضر در نمایشگاه دموتکس را به صورت متمرکز و تحت عنوان سالن ایران بر پا کنیم افزود: در این راستا و از چند ماه پیش از برگزاری دموتکس 2015، تبلیغات مناسبی نیز از سوی مرکز ملی فرش ایران برای شرکت کنندگان در سالن ایران انجام خواهد شد.

آقا علیخانی گفت: حضور تجار ایرانی و به دنبال آن فرش دستباف ایرانی در میان فرش کشورهای دیگر جهان درخشان است و این حضور فعال تجار و فرش های ایرانی موجب خواهد شد تا کشور ایران در این نمایشگاه از دیگر کشورهای صاحب فرش دستباف، متمایز شود.

گفتنی است؛ مقر اصلی نمایشگاه های دموتکس در شهر هانوفر آلمان قرار دارد و این نمایشگاه همچنین شعبه هایی در چین، روسیه و ترکیه دارد. نمایشگاه دموتکس آلمان هر ساله در ماه ژانویه برگزار می شود و امسال نیز در 11 الی 14 ژانویه (21 الی 24 دی ماه) برگزار شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی دموتکس هانوفر آلمان در مساحتی نزدیک به 167 هزار و 400 مترمربع با حضور 1323 غرفه از 59 کشور جهان برگزار شد.

ایران نیز برای دومین سال متوالی به صورت پاویونی اختصاصی به متراژ 360 متر مربع در سالن شماره 15 با سر دری از نمادهای ایرانی و اسلامی حضور داشت.

index
تاریخ: شنبه 5 بهمن 1392