Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

  رییس اتاق بازرگانی ایران ضمن انتقاد از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ورود بانک‌ها به کار بنگاه‌داری گفت: بانک‌ها نباید رقیب بخش خصوصی شوند.

غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تاکید رییس کل بانک مرکزی به موضوع ورود بانک‌ها به کار بنگاه‌داری اظهار کرد: کار بانک‌ها بنگاه‌داری نیست و ورود بانک‌ها به این موضوع اشتباه است.

وی ادامه داد: رسالت اصلی بانک‌ها رسیدگی به امور مالی، ریالی و ارائه تسهیلات است و باید رسالت اصلی خود را انجام دهند.

شافعی با بیان این‌که بانک‌ها با این اقدام رقیب بخش خصوصی می‌شوند، گفت: انجام هر گونه فعالیت اقتصادی از سوی بانک مستقیم به اقتصاد و به بدنه بخش خصوصی آسیب می‌رساند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که این موضوع کمکی به اقتصاد ما نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بنگاه‌داری بانک‌ها به فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی و عملکرد آن‌ها آسیب می‌رساند.

شافعی گفت: این که بانک‌ها به بهانه جلوگیری از ورشکستگی و درآمدزایی به بنگاه‌داری ورود پیدا کنند کاملا اشتباه است و ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی اعتقاد نداریم که بانک‌ها مشکلات اقتصادی و مالی دارند.

وی با بیان این‌که این‌که بانک‌ها تصمیم دارند سرمایه‌های مردم را در اختیار واحد‌های تولیدی قرار داده و از این طریق به بنگاه‌داری بپردازند، تصریح کرد: این درحالی است که آنها مشکلات اقتصادی ندارند.

index
تاریخ: شنبه 5 بهمن 1392