Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

همواره با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، خانواده‌ها به جنب و جوش برای تهیه وسائل، پوشاک نو و تدارک شب عید سال نو می‌افتند که در تدارک شب عید اولویت اصلی با میوه و شیرینی و تنقلات و در مرحله‌ی بعد پوشاک است.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، هر ساله از اواسط بهمن‌ماه خرید‌های شب عید آغاز می‌شود که به گفته‌ی فعالان صنف پوشاک، اسفند‌ماه اوج فروش تک است و تامین خرید پوشاک از سوی مغازه‌داران از عمده‌فروشان در بهمن‌ماه صورت می‌گیرد. هم‌چنین در ماه‌های مهر و آبان تامین پوشاک زمستانه صورت می‌گیرد که شهریورماه محصولات پاییزه تامین می‌شود.

به گفته تولید‌کنندگان پوشاک، دی‌ماه هیچ خرید و فروشی به صورت عمده انجام نمی‌شود، اما تولید در حال حرکت و انجام کار است.

در این باره یک تولید‌کننده تاکید کرد: در حال حاضر خرید عمده از سوی فعالان بزرگ بازار آغاز نشده است و بازار وضع مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: بازار و اصناف مانند یک زنجیر به هم پیوسته‌اند و اگر یک حلقه دارای رکود باشد، باعث افت تقاضا در دیگر صنوف می‌شود.

او تصریح کرد: وقتی به‌طور مثال گوشت‌فروشان و مرغ‌فروشان بازار راکد و بدون درآمدی داشته باشند، اولویت برای خرید پوشاک نخواهند داشت و هزینه‌ای برای تامین پوشاک صرف نخواهند کرد و این موضوع باعث افت تقاضا در بازار پوشاک خواهد شد و کاهش درآمد اعضای صنف پوشاک باعث کاهش خرید در حوزه دیگر می‌شود و ادامه‌ی خرابی زنجیره را در پی دارد.

وی بیان کرد: مردم در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند و همه روزه در اخبار از کاهش قیمت‌ها سخن به میان می‌آید، اما تاثیر این موضوع در بازار دیده نمی‌شود.

مظلوم‌زاده گفت: تاثیر کاهش قیمت در بازار دیده نمی‌شود و انتظار مردم و رکود بازار طولانی‌تر می‌شود.

این تولید‌کننده پوشاک در پایان تاکید کرد: در گذشته به دلیل ترس از افزایش قیمت‌ها خرید در بازار انجام می‌شد، اما با جو روانی فعلی همه منتظر کاهش قیمت هستند و هیچ خریدی انجام نمی‌دهند.
تاریخ: یکشنبه 6 بهمن 1392