Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
مجید نامی در مورد میزان هزینه سالانه خانوارها به عنوان تعیین کننده کل مصرف پوشاک در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود در سال گذشته نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود میزان هزینه خانوارها برای خرید پوشاک در کشور بوده است. 
وی ادامه داد: به ترتیب کشورهای چین و ترکیه بیشترین میزان صادرات پوشاک به ایران را چه از مبادی رسمی و چه از مبادی غیرقانونی داشته اند و ترک‌ها به دلیل اینکه روی برند سرمایه گذاری ویژه‌ای انجام داده اند و بازارشان در حال گسترش است با شرایط مطلوب تری در این حوزه روبرو هستند. در این مورد باید اشاره کرد که چینی ها اجناس مختلفی را چه به صورت سفارشی و چه تقلبی به ایران وارد می کنند. 
عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در پاسخ به اینکه میزان تولید سالانه پوشاک در کشور چه میزان است و چه بخشی از بازار داخلی ایران را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در مورد میزان تولید پوشاک در کشور رقمی نداریم و هر عددی که اعلام می شود بر اساس گمانه زنی است چرا که در این حوزه آمار دقیقی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل نبود دقیق تعداد واحدهای تولیدی ارائه نمی شود. 
وی ادامه داد: با این حال بر اساس برآوردها حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از بازار پوشاک در کشور به تولید داخلی اختصاص دارد. 

نامی در پاسخ به اینکه میزان صادرات پوشاک از ایران به سایر کشورها چقدر است و محصولات تولیدی ایران به کدام یک از این کشورها بیشتر صادر می شود، اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۷۰ میلیون دلار صادرات پوشاک داشته ایم و به ترتیب کشورهای افغانستان، عراق، کشورهای آسیای میانه بیشترین واردات پوشاک از ایران را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که به تازگی کشورهای آلمان و ایتالیا صادرات پوشاک در دستور کار قرار گرفته است.

آلمان و ایتالیا مقاصد جدید صادرات
تاریخ: یکشنبه 16 مهر 1396