Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی وپوشاک ایران  در گفتگو با رادیو اقتصاد عنوان کرد:

مناطق آزاد کشور امروز از فلسفه اصلی خود فاصله گرفته و مرکزی برای واردات غیر قانونی کالا به بازار داخلی تبدیل شده است.
مسعود شاه بختی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: فلسفه تاسیس مناطق آزاد در ابتدا برای صادرات تولیدات ساخت داخل و همینطور واردات مواد اولیه صنایع کشور بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: این مناطق به تدریج در طول زمان باراندازی برای واردات غیر قانونی کالا به بازار داخلی تبدیل شده اند.

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی وپوشاک ایران گفت: پوشاک از جمله اقلام وارداتی که از کانال مناطق آزاد به دو صورت آماده و نیمه آماده وارد سر زمین اصلی می شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه پوشاک بعد از دارو و مواد غذایی پر مصرف ترین کالا در بازار داخلی است، افزود: هم اکنون این کالا به روش های مختلف منجمله همراه مسافر یا روش های دیگر به ویژه از مناطق آزاد وارد کشور می شود.

شاه بختی تصریح کرد: در حال حاضر مسیرهای ورودی و خروجی مناطق آزاد به ویژه مناطق مستقر درمرزها فاقد کنترل و نظارت لازم است.

وی گفت: متاسفانه هر وقت راجع به این مسئله حرفی به میان آماده مسئولان مناطق آزاد به شدت از موضوع دفاع و به ظاهر گوش شنوایی وجود ندارد تا جلوی واردات بی حساب و کتاب پوشاک تا حدی گرفته شود.

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی وپوشاک ایران ضمن اشاره به پدیده شوم قاچاق افزود: برای مبارزه با قاچاق پوشاک دستورالعملی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده است.

وی اظهارداشت: این دستور العمل به رغم ساعت ها کار کارشناسی متاسفانه در پیچ و خم های اداری گیر کرده و هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

شاه بختی قاچاق را آفت بزرگ صنعت پوشاک کشور دانست و گفت: بدون شک تولید پوشاک ممتازترین رشته در صنایع نساجی است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: این صنعت از مزیت های فراوانی مانند ارزش‌افزوده بالا، قدرت ارزآوری، ایجاد اشتغال پایدار، دوستدار محیط‌زیست و ... برخورداراست.

مناطق آزاد عرصه واردات غیر قانونی کالا
تاریخ: دوشنبه 17 مهر 1396