Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد پوشاک وارداتی به صورت غیر رسمی و قاچاق وارد می‌شود خواستار آن شد تا ثبت سفارش پوشاک همچنان ممنوع باشد.

به گزارش تاپ نیوز، مهدی یکتا صبح روز یک شنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران از 16 تا 19 بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، اظهارداشت: در این نمایشگاه 45 تولیدکننده و برند معتبر ایرانی جدیدترین محصولات خود را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: تولیدکنندگان صاحب‌نام در بخش‌های مختلف پوشاک بچه‌گانه، زنانه و مردانه محصولات خود را به معرض نمایش می‌گذارند تا مصرف‌کنندگان داخلی با کیفیت و تنوع این محصولات آشنا شوند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تقویت ارتباط بین تولیدکنندگان و شبکه توزیع، صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خرید و مراکز تجاری اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه در سالن‌های 40 و 44 نمایشگاه بین‌المللی و در متراژ 4500 متر مربع برگزار می‌شود.

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک گفت: در سال 91، 5 میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور شده است و با توجه به واردات رسمی آن می‌توان گفت 99 درصد پوشاک وارداتی کشور قاچاق است.

وی در خصوص دلیل واردات غیر رسمی پوشاک اظهارداشت: اگر یک وارد کننده بخواهد پوشاک را به صورت رسمی وارد کشور کند هر دلار برای او 8400 تومان تمام می‌شود اما اگر به صورت قاچاق وارد کند 4500 تومان تمام می‌شود لذا به همین دلیل وارد کنندگان ترجیح می‌دهند تا پوشاک را به صورت قاچاق وارد کنند.

وی افزود: در 8 ماهه اول سال جاری 1.5 میلیون دلار پوشاک وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 86 درصد کاهش داشته است.

یکتا گفت: امارات، چین و آلمان سه مبدأ اصلی واردات پوشاک به کشور در 9 ماهه امسال بوده‌اند و سهم این سه کشور از کل واردات 35 ، 29 و 13 درصد بوده است.

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک در پاسخ به سئوال فارس در خصوص اینکه آیا باید ثبت سفارش کالاهای اولویت دهم که پوشاک هم جزء آن است ممنوع باشد؟ گفت: با توجه به تعرفه بالایی که پوشاک دارد حتی اگر ثبت سفارش آن آزاد هم شود باز پوشاک به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود لذا ما فکر می‌کنیم ثبت سفارش پوشاک باید همچنان ممنوع باشد.

وی افزود: ممنوعیت ثبت سفارش باعث می‌شود تا با حمایتی که دولت از صنایع می‌کند، صنعت پوشاک کشور را بازسازی کنیم و همچنین با حمایت وزارت صنعت باید ماشین آلات تولید پوشاک به روز شود.

یکتا گفت: بیش از 50 درصد از بازار 13 هزار میلیارد تومانی پوشاک ایران توسط پوشاک قاچاق تامین می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران فروش ندارد اما بازدید برای عموم مردم آزاد است.

تاریخ: دوشنبه 7 بهمن 1392