Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
​معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای واحدهایی برای بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه بازار اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته این مبلغ ۲ برابر شده است.

سید محمود نوابی  در حاشیه بازدید از کارخانجات خودرو سازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان از این مقدار به نوسازی و بازسازی این واحدها اختصاص یافته است.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا ،  وی بیان کرد: ۳۱۱ انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی در کشور فعالیت دارند و باید این انجمن های در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان توانمند شوند و ترویج و ورود به حوزه حقوق مصرف کنندگان باید توسط این تشکل های غیر دولتی انجام شود.


وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی توسط دولت یازدهم در بازار بوجود آمد اظهار کرد: استمرار این ثبات و کنترل قیمت ها و حفاظت از حقوق مصرف کننده به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد.


رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: مردم باید کالاهای اصلی با قیمت متعارف و مناسب در دسترس داشته باشند و سامانه ۱۲۴ جهت دریافت شکایات از حوزه اصناف بیش از پیش فعال است و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد و مردم به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعتماد دارند.


وی با اشاره به افزایش قیمت برخی خودرو ها از سوی خودرو سازان تصریح کرد: برای تعیین قیمت خودرو از زمانی که شورای رقابت به این موضوع ورود پیدا کرده است، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان به طور مستقیم دخالت نمی کند.


نوابی تاکید کرد: اگر کسی از قیمت خودرو شکایت داشته باشد این اجازه و امکان وجود دارد که به ما شکایت کند و خودرو سازان باید ضوابط عمومی قیمت گذاری را رعایت کنند.


وی با بیان اینکه قیمت گذاری خودرو ها در حال حاضر رها نیست تصریح کرد: اگر قیمت ها به صورت غیر اصولی بالا باشد ما ورود پیدا می کنیم اما بنای ورود لحظه ای به بازار را نداریم.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته بررسی ها نشان می دهد که قیمت خودرو از سوی شرکت های سازنده افزایش چندانی نداشته و افزایش قیمت در بازار اتفاق افتاده است و اگر مردم قدری در خرید خودرو صبر کنند عطش بازار فرو خواهد نشست.


وی با بیان اینکه مجموعه ارگ جدید بم بیش از ۲ دهه سابقه دارد تصریح کرد: امروز فعالیت های این منطقه را از نزدیک مشاهده کردیم و حیات مجددی در این مجموعه ایجاد شده است.


وی ادامه داد: در این مجموعه برای بیش از ۱۰ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد شده است و زحمات بسیاری برای آبادانی این منطقه که روزی بیابان بوده کشیده شده است.


نوابی گفت: این مجموعه در دولت های نهم و دهم آسیب هایی را متحمل شد که از بی تدبیری برخی مسئولان و دست اندرکاران بوده اما به زودی جهش جدید در مجموعه ارگ جدید بم شاهد خواهیم بود.


وی ادامه داد: وقتی در یک مجموعه ای که فعالیت های عمرانی، صنعتی و اشتغال در آن انجام می شود وظیفه همه ارگان های ذیربط و مقام های محلی است که از آن پشتیبانی کنند.


وی با اشاره به اینکه مجموعه ارگ جدید بم یک مجموعه حفاظت شده است افزود: دسترسی به راه آهن، فرودگاه و زیرساخت های قوی، آینده بسیار خوبی برای آن رقم می زند هر چند لطماتی در گذشته متحمل شده است.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از هرچه که بتواند ارزش افزوده و ایجاد اشتغال کند حمایت می نماید و البته باید با برنامه و استفاده از ظرفیت های داخلی کشور باشد.


وی افزود: اگر واحدهای تولیدی با سایر دستگاه های مرتبط مشکلاتی داشته باشند وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به کمک این واحدهای تولیدی بیاید.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و مدیرعامل منطقه اقتصادی ارگ جدید از واحدهای خودرو سازی و تولیدی این منطقه بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت ها و مشکلات آنها قرار گرفتند.


منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، با هدف ایجاد و توسعه زمینه‌های لازم برای فعالیتهای کارامد صنعتی، جذب فناوری‌های نوین و افزایش زمینه‌های اشتغال از طریق جلب و هدایت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دهه فجر سال ۱۳۷۶تاسیس و رسماًکار خود را آغاز کرد.


در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، تنها منطقه ویژه اقتصادی تخصصی در زمینه صنایع خودروسازی، قطعه سازی و صنایع وابسته به آن درکشور محسوب می‌شود و پنج شرکت خودرو سازی در آن مشغول به فعالیت هستند.


منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر بم و ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه بازار اختصاص یافت
تاریخ: سه شنبه 2 آبان 1396