Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از برگزاری پنج میز تخصصی صادرات در رشته های طلا و جواهر، شیرینی، فرش ماشینی، نساجی و روغن‌های صنعتی در این استان خبر داد.

محمد مجیری روز سه شنبه در نشست میز تخصصی صادرات فرش ماشینی و نساجی کاشان گفت: اصفهان در این رشته ها بین استان های کشور پیشتاز است و این میزهای تخصصی با حضور صاحبان صنایع و صادرکنندگان در نقاط مختلف این استان برگزار خواهد شد.


  وی افزود: حمایت از تولید در سال جاری نیز رویکرد این مجموعه است و میزهای تخصصی در استان‌های مختلف کشور در راستای تمرکز بر تولید کالاهای صادراتی برگزار می شود که امید می رود با هم افزایی ومشارکت صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.


معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: تولید کننده در دوران رکود به جای نگهداری کالاها باید با بازاریابی به فکر فروش و عرضه محصولات باشد زیرا اگر تحرک در بازرگانی و اقتصاد ایجاد شود، به طور قطع سایر مشکلات جانبی هم برطرف خواهد شد.


وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو تغییر و هم مسیر شدن نگرش سرمایه های انسانی عنوان کرد و گفت: برگزاری نشست های زنده تصویری از راه دور برای معرفی محصولات و کالاهای صادرکنندگان از سوی سازمان توسعه تجارت ستودنی است و صادرکنندگان هم می توانند وضعیت کشور هدف را بررسی و نسبت به معرفی کالای خود اقدام کنند تا هزینه تبلغیات و بازاریابی محصولات کاهش یابد.


رئیس اتاق بازرگانی کاشان نیز در این نشست گفت: برخی از صادرکنندگان این شهرستان به عنوان صادرکننده برتر در کشور شناخته شدند اما هنوز با موانع زیادی برای صادرات مواجه هستند و کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان باید برای برطرف کردن آنها جدی تر وارد عمل شود.


محمود تولایی با تاکید بر لزوم بررسی و برطرف کردن موردی مشکلات صادرکنندگان افزود: مشکلات بیمه ای و مالیاتی سد راه صادرکنندگان با تغییر نگرش مسئولان نسبت به صادرات می تواند تغییر کند. 


وی همچنین بر تشکیل کمیته های مشترک با کشورهای دیگر در حوزه تجارت تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی کاشان به عنوان اتاق معین ویتنام است؛ آن کشور برای صادرات در ایران سرمایه گذاری و با اراده محکم برای فروش برنج، قهوه و دیگر کالاها در تهران دفتر تاسیس کرده است و ما نیز باید برای صادرات کالاهای خود باید واقعیت ها را بپذیریم. 


نزدیک به یک هزار و 200 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و کوچک در منطقه کاشان فعالیت می کنند.

پنج میز تخصصی صادرات در اصفهان برگزار می شود
تاریخ: شنبه 27 آبان 1396