Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گفته معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صورت یارانه‌ای به صادر کنندگان تولید کننده تعلق می‌گیرد.

به گزارش شاتا، محمدرضا مودودی در بیست و یکمین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه هرمزگان با اعلام این مطلب، افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای صادرکنندگانی که در بخش تجاری فعال هستند جهت حضور در نمایشگاه‌ها، ثبت برند در خارج از کشور و حمل و نقل در نظر گرفته شده است.
وی همچنین تصریح کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز از طرف صندوق توسعه ملی و بانک‌ها با بهره ۱۳ و نیم درصد تا ۱۴ درصد به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.
مودودی میزان صادرات کشور از ابتدای سال تاکنون را ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: صادرات در این مدت دو درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، شیرینی و شکلات، لبنیات، محصولات صنعتی، محصولات فلزی را از جمله کالا‌های صادراتی برشمرد که بیشتر به کشور‌های پیرامونی، چین و هند صادر شده است.

هدفگذاری هرمزگان برای صادرات غیرنفتی دو میلیارد دلاری
همچنین رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در این همایش گفت: هدفگذاری امسال هرمزگان در بخش صادرات غیرنفتی حدود دو میلیارد دلار است که تاکنون بیش از ۴۶ درصد آن محقق شده است.
خلیلی قاسمی تصریح کرد: شمش فولادی، آلومینیوم، شمش روی، محصولات شیلاتی، کشاورزی و صنایع دستی از جمله کالا‌های صادراتی هرمزگان است که به کشور‌های هند، امارات متحده عربی و عمان صادر می‌شود.
شایان ذکر است که هرمزگان امسال دو صادرکننده نمونه کشوری نیز داشت که در این مراسم از 25 صادرکنندگان نمونه و 17 صادر کننده فعال هرمزگان تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است که آیین تجلیل از 25 صادر کننده نمونه هرمزگان با حضور معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، معاون استان‌های اتاق بازرگانی ایران، استاندار و مسؤولان استانی هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.
شایان ذکر است به مناسبت بزرگداشت ” روز ملی صادرات ” نمایشگاهی متشکل ازشرکتهای تولیدی استان با رویکرد ایجاد فرصتهای مناسب برای صادرات نیز برپا شد.

۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به صادرکنندگان اختصاص می‌یا‌بد
تاریخ: شنبه 27 آبان 1396