Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس خانه صنعت و معدن: جریمه مالیاتی و بیمه، صنایع را دچار مشکل کرده است

به گزارش روز شنبه روابط عمومي خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، «سيدعبدالوهاب سهل آبادي» در نشست کميسيون پشتيباني اتاق بازرگاني افزود: صنعتگران ما گاهي براي مبالغ بسيار ناچيز بدهي به اداره ماليات، ممنوع الخروج مي شوند.

وي با اشاره به وجود 16 نماينده از اتاق بازرگاني در هيات هاي حل اختلاف مالياتي اظهار کرد: کارشناسان بخش خصوصي و تشکل هايي مانند اتاق بازرگاني و خانه صنعت، معدن و تجارت بايد اين مسائل را به مسوولان انتقال دهند.

وي با اشاره به چالش هايي مانند تورم و ناهماهنگي دولت با بخش خصوصي در بعضي موارد اضافه کرد: در سال گذشته براي پيگيري مسائل روز صنعتگران، 19 مصوبه در کميسيون پشتيباني اتاق بازرگاني داشتيم که 17 مصوبه از آنها اجرايي شده و دو مورد ديگر در حال پيگيري است.

سهل آبادي با بيان اينکه دنيا مي داند جنگ با ايران منتفي است، اظهار کرد: صاحبان صنعت اين روزها در حال انجام جهاد و حماسه اقتصادي هستند.

وي گفت: امروز شرايط کشور به گونه اي است که بخش خصوصي بايد وارد کار شود.

مشاور مالياتي اتاق بازرگاني اصفهان نيز در اين جلسه گفت: امروز بزرگترين مشکل مالياتي توليدکنندگان مربوط به ماليات بر ارزش افزوده است.

«رضا فروزنده فر» افزود: اداره مالياتي استان اصفهان فهرستي از شرکت ها را به عنوان ليست سياه در سايت خود منتشر کرده و هر توليدکننده اي که با اين شرکت ها معامله داشته باشد، رد مي شود.

وي ادامه داد: دفاتري به خاطر اين مساله رد مي شود که معاملات ثبت شده در آن مربوط به قبل از ارائه اين فهرست توسط اداره مالياتي است.

مشاور حقوقي اتاق بازرگاني اصفهان نيز به تشکيل کميته سرمايه گذاري با همکاري اين اتاق و دادگستري براي بررسي موانع سرمايه گذاري در اصفهان اشاره کرد و گفت: حضور شرکت هاي دولتي يا وابسته به دولت در بسياري از امور مانند پيمانکاري ها، امکان رقابت را از بخش خصوصي مي گيرد.

«کامران پورجوهري» افزود: اصل 44 قانون اساسي درست اجرايي نشده و بسياري از واگذاري ها به شکل امروزي، خصوصي سازي نيست.

وي پيشنهاد کرد: نهادي با عنوان نهاد بازسازي شکل بگيرد تا پيش از اينکه نهاد ورشکستگي، مرگ يک شرکت را اعلام کند با اقداماتي مانند ادغام با شرکت هاي بزرگتر يا پيگيري وام آن را نجات دهيم.

 

تاریخ: یکشنبه 13 بهمن 1392