Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
بنا بر گزارشی که اخیرا منتشر شده است، پیش بینی می شود میانگین درآمد صنعت مد در جهان بین 3/5 تا 4/5 درصد افزایش یافته و به مجموع 2/5 تریلیون دلار برسد.

 حاشیه سود این صنعت(پیش از کسر مالیات) بر روی ده درصد ثابت باقی خواهد ماند. بازارهای نوظهور از جمله بازارهای آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا دلیل اصلی این رشد به شمار می روند.

 

صنعت جهانی مد در سال 2018 همچنان در مسیر رشد قرار خواهد داشت. احتمال می رود رشد درآمد بازارهای نوظهور در آسیا(هند، ویتنام، چین و غیره) در سال 2018، 6/5 تا 7/5 درصد باشد در حالی که رشد درآمد همتایان اروپایی آن ها(رومانی، روسیه، ترکیه و غیره) اندکی کمتر یعنی بین 5/5 تا 5/5 درصد است. در مقابل، بازارهای تکامل یافته و بالغ در آمریکای شمالی و اروپا شاهد رشد تنها 1 تا 3 درصد خواهند بود.  

 

به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز، عمران عامد، موسس و سردبیر The Business of Fashion گفت: در سال 2018 بیش از نیمی از درآمدهای ایجاد شده در صنایع مد جهانی مربوط به بازارهای تازه تاسیس شرقی خواهد بود تا بازارهای قدیمی اروپای غربی و آمریکای شمالی. این یک نقطه عطف مهم و سمبلیک است چون رهبران تجاری این صنعت در جایی که فناوری های مدرن، مصرف کنندگان جدید و محیط اقتصاد کلان همچنان در حال به چالش کشیدن آن ها برای تغییر سریع استراتژی ها و مدل های عملکردی خود هستند، به دنبال رشد و توسعه می باشند.

 

به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز،  با توجه به تجزیه و تحلیل اخیر از سوی شاخص جهانی مد McKinsey، برندهای مد برتر جهان که 20 درصد تمامی برندها را تشکیل می دهند، 144 درصد افزایش ارزش در صنعت مد را به خود اختصاص می دهند.

 

آکیم برگ، شریک ارشد در McKinsey و متخصص صنعت مد و کالاهای لوکس گفت: بهترین کمپانی ها دارای رشد سریع تر و سودآوری بیشتر هستند. این امر با عملکرد بخش میانی عظیم اما غیرسودآور در صنعت مد و همچنین پنج بخش آخر این صنعت با عملکرد ضعیف که در واقع باعث ارزش زدایی می شوند، در تضاد است. صنعت مد همواره صنعتی خواهد بود که برنده ی آن همه چیز را از آن خود خواهد کرد.

 

در این گزارش آمده است که در سال 2018 تجارت مد تحت تاثیر عوامل اقتصادی مختلفی در جهان قرار خواهد گرفت از جمله نقش جدید آسیا به عنوان پیشرو در عرصه  نوآوری های وابسته به فناوری. برگ اضافه کرد: زمانی که صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، صنعت مد همچنان از صنایع دیگر عقب است. البته اهمیت این مبحث در بخش مد اذعان شده است.

 

به گزارش سرویس ترجمه نساجی امروز،  20 درصد از مدیران صنعت مد عقیده دارند که در آینده هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای نوآوری در طراحی، تجارت و بازاریابی از اهمیت زیادی برخوردار خواهد شد.

احتمال درآمد 2/5 تریلیون دلاری صنعت مد در سال 2018
تاریخ: یکشنبه 19 آذر 1396