Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شهباز حسین پور بیگلری گفت: در جلسه مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و فراکسیون اصناف مجلس، رئیس و نمایندگان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی کشور حضور داشتند تا راهکارهای حمایت بیشتر از تولید فراهم شود.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آخرین مسائل در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده در این نشست مشترک مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به در پیش بودن ارائه لایحه بودجه توسط دولت سعی شد مسائل و دغدغه‌های مالیاتی مورد بررسی قرار گیرد.

حسن‌پور بیگلری افزود: مقرر شد در جهت حمایت از تولید داخلی و مصرف بیشتر کالای ایرانی توسط مردم، اقدامات جدی‌تری از سوی مجلس و دولت انجام از اصناف انجام شود چرا که برآورد می شود نزدیک به 20 درصد از تولید ناخالص ملی توسط اصناف صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت وگوی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: باید حمایت از کارگاه‌های کوچک در راستای اشتغالزایی بیشتردر بودجه سال آینده انجام شود.

حسن‌پور بیگلری افزود: یکی از گلایه‌های اصناف کشور این بود که در زمینه اخذ مالیات بر ارزش افزوده مشکل دارند و باید مالیات از مصرف‌کننده نهایی اخذ شود چرا که در برخی از صنوف در 3 الی 4 مرحله مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود که می‌توان به صنف طلا و جواهر اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد نمایندگان صنف‌های مختلف مسائل و دغدغه‌های خود و همچنین پیشنهاداتشان را در زمینه رفع مسائل محاسبه مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و فراکسیون اصناف مجلس ارسال کنند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه از اصناف درخواست شد که به صورت جدی همکاری و همراهی داشته باشند تا صادرات کشور رونق یابد و در این راستا کیفیت کالاهای تولیدی ارتقاء یابد و قیمت‌ها به نحوی تعیین شود که امکان رقابت در بازارها را داشته باشد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای مبارزه با قاچاق شعار تنها کافی نیست و باید کالاهای با کیفیت و با قیمت رقابتی تولید شود./

تولید کالای باکیفیت نسخه اساسی برای مقابله با قاچاق کالا
تاریخ: یکشنبه 19 آذر 1396