Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان با بیان اینکه پوشاک از عمده‌ترین کالاهای قاچاق در استان گیلان است گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۱۱۳ فقره پرونده قاچاق پوشاک در استان گیلان کشف شد

 نادر عبدالله‌پور عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه مقوله کالا در جامعه امروز مقوله‌ای چند بعدی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است اظهار داشت: تا زمانی که تولیدات داخلی از نظر کیفیت قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را نداشته باشد کنترل بازار کالا به‌طور مطلوب امکانپذیر نیست.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان با بیان اینکه افزایش کیفیت کالاهای تولیدی داخلی عاملی مهم در ایجاد رقابت و حذف کالاهای خارجی از بازار داخل است اعلام کرد: فرهنگ‌سازی و همراهی مردم در ساماندهی بازار کالا بسیار اثرگذار است.

عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه در جامعه امروز تولید‌کنندگان باید گامی سازنده در مسیر برند‌سازی داشته باشند افزود: تبعات مخرب قاچاق کالا باید به‌گونه ویژه‌ای در جامعه امروز معرفی شود و افزایش بیکاری، جرایم اجتماعی، سرقت و طلاق، عمده تاثیرات مخرب قاچاق کالا در جامعه امروز است.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری گیلان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد موارد قاچاق کالا در کشور کشف نمی‌شوند گفت: پوشاک از عمده‌ترین محصولات قاچاق در استان گیلان است و در 8 ماهه نخست امسال 2 میلیارد 600 میلیون تومان قاچاق در حوزه پوشاک با 113 فقره پرونده در استان گیلان کشف شد.

عبدالله‌پور با بیان اینکه در مدت مذکور 231 فقره پرونده در بحث قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در استان گیلان تشکیل شده است اعلام کرد: 7 میلیون و 697 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق با ارزش ریالی 4 میلیارد و 500 میلیون تومان در 8 ماهه نخست امسال در استان گیلان کشف شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان از تشکل 13 فقره پرونده قاچاق برنج در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: امسال یک میلیون و 828 هزار و 982 کیلو برنج قاچاق با ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون تومان در استان گیلان کشف شد.

وی سیگار را جزء فراوان‌ترین کالای قاچاق در استان گیلان نام برد و با بیان اینکه امسال 236 فقره پرونده در این حوزه در استان گیلان تشکیل شده است تصریح کرد: 21 میلیون 207 هزار و 162 پاکت سیگار قاچاق با ارزش ریالی 5 میلیارد تومان امسال در استان گیلان کشف شد.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری گیلان از کشف 51 هزار و 789 دستگاه لوازم خانگی قاچاق با ارزش ریالی 17 میلیارد تومان در 8 ماهه نخست امسال در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: به‌منظور رسیدگی به قاچاق کالای لوازم خانگی در استان گیلان 105 فقره پرونده تشکیل شده است.

پوشاک" عمده‌ترین محصول قاچاق در استان گیلان است
تاریخ: یکشنبه 3 دی 1396