Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده صنعت، قیمت بالای حامل‌های انرژی است.

 راضیه علیرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌- منطقه خراسان، بیان کرد: به طور کلی مشکلات عمده صنعت شامل افزایش قیمت تمام شده، قیمت بالای حامل‌های انرژی، کمبود نقدینگی و عدم پرداخت تسهیلات، نوسانات نرخ ارز و واردات محصولات فاقد کیفیت است.

 وی با بیان اینکه جایگاه صنعت استان نسبت به کشور در تعداد و سرمایه‌گذاری مقام چهارم و در اشتغال رتبه سوم را به خود اختصاص داده، عنوان کرد: در سال‌های اخیر رشد صنعت بیشتر در صنایع فولاد، سیمان، خودرو و صنایع معدنی محقق شده است که به جز بخش خودرو سایر حوزه‌ها تقریبا در حد ظرفیت اسمی در حال تولید هستند.

وی اظهار کرد: به طور کلی سهم ارزش افزوده بخش صنعت از کل در استان 9.5 درصد است که سهم عمده آن از تولیدات بخش خصوصی بوده و بخش دولتی سهم کمتری را به خود اختصاص داده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص اقدامات حمایتی از بخش صنعت گفت: اقدامات حمایتی که در حال حاضر از بخش صنعت به عمل می‌آید شامل پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد 16 درصد، پرداخت تسهیلات از محل صیانت از تولیدات داخلی است.

 وی ادامه داد: از جمله دیگر اقدامات حمایتی می‌توان به تامین مواد اولیه مورد نیاز در واحدهای شیمیایی، پلیمری و نساجی به بورس، مکاتبه با سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر استانداری، بانک‌های عامل، دارایی، تامین اجتماعی، اداره کل امور مالیاتی و ... جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی با توجه به ابلاغ جدید دولت، همچنین اختصاص سهمیه سوخت یارانه‌ای به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی اشاره کرد.

تاریخ: دوشنبه 14 بهمن 1392