Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

وزيرصنعت، معدن وتجارت :

اولويت مهم دولت يازدهم بهبود وضعیت توليد و روابط بين الملل است

وزير صنعت، معدن وتجارت گفت: فضاي امروز دولت تغيير كرده و دولت تدبير و اميد با دو ركن اساسي خود يعني يكي بهبود وضع توليد كشور و ديگري بهبود روابط بين‌الملل فعاليت خود را دنبال مي كند. .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت صنعت،معدن و تجارت به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛ « مهندس محمد رضا نعمت زاده » در اولين همايش جهت‌گيري‌هاي اقتصادي (تدبير اقتصادي و اميد به آينده)؛ با بيان اين مطلب ، افزود : انجام شفاف‌سازي و از بين بردن تصميات ضد توليد و ضد صادرات ، ايجاد تسهيل در مقررات تدوين شده ، برداشتن هرگونه زمينه‌هاي رانتي ، تثبيت نرخ ارز را در برنامه هاي خود دارد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه مي‌بايست عادات، روش‌ها و دستورالعمل‌هاي غلط گذشته را دور بريزيم افزود: در اين راستا بيش از بيست مورد در زمينه‌هاي صنعتي، معدني و تجاري اصلاح مصوبات داشته و حتي در برخي از موارد تا لغو مصوبه‌اي پيش رفته‌ايم.

وي در ادامه با بيان اينكه اصلاح مصوبات براي رفع مشكلات مردم انجام مي‌گيرد يادآور شد: مديران نبايد در اين ميان هراس نموده و همواره مي‌بايست ريسك‌پذير باشند.

نعمت زاده در ادامه تصريح كرد: سخن ما در صنعت اين است كه هر چيزي كه به صنعت مربوط مي‌شود جزء اختيارات ما است و نبايد از آن طفره رفت و در اين ميان براي اخذ تسهيلات بانكي مورد نياز واحدهاي صنعتي اقدام نموده و در اين راه تمام تلاش خود را مي كنيم. 

وزير صنعت، معدن وتجارت در ادامه تصريح كرد : در فعاليتهاي اقتصادي به هيچ وجه نبايد مسائل سياسي را دخالت داد ودر صنعت با زبان صنعت ودر اقتصاد با زبان اقتصادي حرف زد.

به گفته نعمت زاده ؛ كليه امور مربوط به صنعت وتجارت به صورت شفاف اعمال مي شود و جاي هيچ‌گونه ابهام و پرده‌پوشي نيست و در اين راستا  از انجام هرگونه تخلف احتمالي به طور جدي و به موقع برخورد خواهيم كرد.

نعمت‌زاده با بيان اينكه با ارزيابي صحيح وضعيت كنوني صنعت كشور مي‌بايست بين صنايع و اعطاي تسهيلات و ارز مورد نياز آنها عدالت را رعايت كنيم، افزود : ما در اعطاي تسهيلات صنعتي هيچ‌گونه تفاوتي قايل نبوده و هرگونه زمينه‌هاي احتمالي رانت را از بين خواهيم برد.

به گفته وي ؛ مديران مي بايست امضاي خودشان را در جهت رونق كشور بكار گيرند، گفت: همچنين مديران در انتصابات خود از هرگونه رفيق‌بازي بايد پرهيز نموده  وبه صلاحيتهاي افراد در تصدي مديريت ها توجه كنند.

وزيرصنعت، معدن وتجارت در بخش ديگري از سخنان خود در بيان ويژگي هاي شاخص مديران  بنگاههاي صنعتي ، معدني و تجاري گفت: نگاه كردن به قضايا با روحيه مثبت و پي‌گيري تا حصول نتيجه و نااميد نشدن از ويژگي‌هاي يك مديريت بنگاه اقتصادي است.

به گفته نعمت زاده ؛ مديران مي‌بايست بين تصميم‌گيري‌هاي خود اولويت‌بندي قايل شوند و به ترتيب اهميت شروع به اقدام نمايند.

وي در ادامه با انتقاد به برخي مديران كه نه مدير هستند و هيچ تصميم‌سازي و تصميم‌گيري نمي‌كنند و همواره خنثي هستند گفت: وظيفه مديران اين است كه تصميم‌ بگيرند و درست تصميم اتخاذ كنند و از تصميم‌گيري‌ها نهراسند.

مهندس نعمت زاده افزود: موفقيت  مديريت در بنگاههاي اقتصادي با مشاركت تمامي دستگاهها حاصل مي شود.

تاریخ: دوشنبه 14 بهمن 1392