Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
نعمت زاده:
نجات کشور در گرو فعال کردن اقتصاد و تولید است
قزوین - خبرگزاری مهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با کمک یکدیگر با فعال کردن اقتصاد و تولید موجب نجات کشور از این وضعیت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده پیش از ظهر دوشنبه در مراسم بهره برداری طرح توسعه شرکت هفت الماس اظهارداشت: از مدیریت مجموعه هفت الماس که سالهای زیادی در صنعت تلاش کرده تقدیر می شود و امیدواریم با راه اندازی خطوط جدید ظرفیت این واحد همچنان در مسیر کمیت و کیفیت نیز افزایش یابد.

وی افزود: افزایش ظرفیت یک میلیون تن محصولات این شرکت کار ارزشمندی است اما با کمک مسئولان می تواند بیش از این نیز افزایش یابد و در صادرات نیز نقش مهمی ایفا کند.

نعمت زاده تصریح کرد: باید صادرات را در بخش صنعت و تولید جدی بگیریم و واحدهایی مانند هفت الماس و بهمن دیزل می توانند زمینه سرمایه گذاری بالاتر و تولید محصولات متنوع برای صادرات را فراهم کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: قزوین، استان صنعتی است و ظرفیت توسعه بیشتری دارد اما متاسفانه در سالهای گذشته بعضی از واحدهای این استان دچار رکود یا توقف تولید شد که امیدواریم با کمک همه مسئولان دوباره فعال شود و به ظرفیت کامل برسند.

وی افزود: واحدهایی که نیاز به نوسازی دارد باید بهسازی شود که نیازمند همت مدیران صنعتی است که از حالت رکود خارج شده و ما نیز در این زمینه کمک های لازم را انجام خواهیم داد.

نعمت زاده گفت: رشد منفی 9 تا 12 درصد در صنعت سابقه نداشته است و رشد منفی 32 درصد یعنی خروج سرمایه ها و نیروهای صنعتی، که اگر این روند ادامه یابد فاجعه است.

وی اظهارداشت: دولت جدید خروج از حالت فعلی را هدف اصلی خود قرار داده که امیدواریم با کمک صنعتگران و فعالان معدن و تجارت بتوانیم حرکت های خوبی را در این زمینه انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: حرکت رو به کاهش در صنعت متوقف شده و به حالت سکون درآمده و در برخی موارد با بهبود وضعیت مواجه هستیم که با برنامه ریزیهای انجام شده امیدواریم شاهد وضعیت بهتری در صنعت باشیم و رشد منفی را پشت سر بگذاریم.

نعمت زاده تصریح کرد: در حالی که صنعت 37 درصد تولید ناخالص ملی را در بر گرفته و به خود اختصاص داده اگر حرکت کند فعالیت های دیگر کشور نیز رو به به بهبود خواهد بود لذا تلاش خواهیم کرد با صنعتگران و فعالان صنعت و معدن روند تولید در واحدهای صنعتی را ارتقاء ببخشیم و به اقتصاد کشور کمک کنیم.

تاریخ: دوشنبه 14 بهمن 1392