Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات انواع کفپوش نسجی ماشینی در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی افزایش ۷ درصدی و از نظر ارزش دلاری رشد ۸ درصدی داشت.

افسانه محرابی، در حاشیه آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان و هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت و کف‌پوش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران(عصرفرش) گفت: انواع کفپوش نسجی ماشینی در ۹ ماهه نخست امسال  ۴۸ هزار تُن به ارزش۲۶۹ میلیون دلار صادر شد که این رقم در مدت مشابه آن در سال ۹۵ از نظر وزنی ۴۵ هزار تُن به ارزش ارزش۲۴۹  میلیون دلار بود.

وی، واردات انواع کفپوش نسجی ماشینی را نیز طی ۹ ماهه سال جاری ۱۷۰۰ تن و به ارزش 3.2 میلیون دلار یادآورشد و افزود: رفع موانع تولید، رقابتی نمودن تولیدات داخلی کشور در مقابل کالای وارداتی و افزایش حقوق ورودی انواع کفپوش نسجی از ۴۰% در سال ۹۵ به ماخذ ۵۵% در سال ۹۶ از اقدامات انجام شده در راستای حمایت از تولید انواع کفپوش نسجی بوده است.

به‌گفته‌وی، فرش ماشینی نیز با تولید ۷۵ میلیون مترمربعی رشد چهاردرصدی در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به‌مدت مشابه آن در سال گذشته‌داشته‌است.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح‌کرد: ۷۲ میلیون مترمربع میزان تولید فرش ماشینی در ۱۰ ماهه سال ۹۵ بوده‌است.

افزایش کمی و کیفی صادرات انواع کفپوش نسجی ماشینی
تاریخ: دوشنبه 30 بهمن 1396