Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رؤسا و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور، هیئت داوران بخش علمی دانشگاهی سومین جشنواره مد و لباس فجر را انتخاب کردند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری و اطلاع رسانی سومین جشنواره مد و لباس فجر، سومین جلسه شورای راهبردی علمی دانشگاهی عصر روز گذشته 14 بهمن‌ماه با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اسلامی ایرانی، جمعی از اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها و تعدادی از صاحب‌نظران بخش صنعت در نمایشگاه دائمی مد و لباس برگزار شد.

مهمترین موضوع در این جلسه که برای نخستین‌بار در تاریخ جشنواره‌های مد و لباس اتفاق افتاد، انتخاب داوران بخش علمی دانشگاهی جشنواره توسط اساتید، اعضای و مدیران هیئت‌های علمی و رؤسای دانشگاه ها بود.

حمید قبادی  در این نشست گفت: در این جلسه می‌خواهیم تعامل بین شوراها را آغاز کنیم. حاضران در این جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه داوری خواهند پرداخت و در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که در بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس دو گروه داوری بخش علمی و بخش اجرایی به صورت موازی وجود داشته باشد.

قبادی در خصوص تغییر نحوه انتخاب داوران در این دوره از جشنواره گفت: در دوره‌های پیشین مشکلی جدی در بخش داوری نداشتیم هرچند مانند سایر جشنواره‌ها در نقاط مختلف دنیا انتقاداتی وجود داشت اما ما شورای راهبردی دانشگاه را تشکیل دادیم و این حق اعضا است که تاثیر مستقیم در موضوع مد و لباس داشته باشند؛ به همین دلیل مسئله انتخاب هیئت علمی و داوران را به این جلسه آوردیم.

پس از صحبت‌های قبادی، نامزدها به معرفی خود پرداختند و رای‌گیری آغاز شد. تعداد داوران در هر دو بخش علمی و اجرایی پنج عضو اصلی است که سه نفر با رای‌گیری و دو نفر به خواست حمید قبادی انتخاب می‌شوند و علاوه بر آن دو نفر عضو علی‌البدل نیز در این هیئت وجود خواهد داشت.

علی اکبر مرآتی، فروغ مهیار، فریناز فربود، حمیدرضا توسلی و یک نفر به انتخاب حمید قبادی به عنوان اعضای اصلی و امین مفتاحی و فاطمه بهرامی به عنوان اعضای علی البدل داوران بخش علمی سومین جشنواره مد و لباس فجر شدند که به داوری مقالات می‌پردازند.

در بخش اجرایی دانشگاهی نیز ادنا زینلیان، منیره ملکی، حمیدرضا نیک‌طبع، مهناز ترابیان و یک نفر به انتخاب حمید قبادی به عنوان اعضای اصلی و خدیجه کاظمی و شهرتاش رزمجو به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند که به بررسی پوشاک راه یافته به بخش‌های دانشجو برای دانشجو و عموم برای دانشجو می پردازند.

پس از پایان نشست فاطمه بهرامی که در دوره‌های پیش مسئول بخش علمی جشنواره بوده است، خاطرنشان کرد: جلسه امروز نقاط قوتی داشت؛ در درجه اول تمام حاضران با یکدیگر حرکت موازی داشتند و هدف مهمترین چیزی بود که به آن توجه شد و در نهایت با حداقل اختلاف نظر به توافق رسیدیم دلیلش هم این بود که همه با نگاه ملی به موضوع نگاه می‌کردند.

قبادی نیز در بخش دیگری از جلسه بیان کرد: شورای راهبردی که در مجموعه کارگروه ساماندهی مد و لباس اسلامی ایرانی تاسیس شده با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در کشور به سمت جلو پیش می رود.

او ادامه داد: یکی از مهمترین ظرفیت‌ها، موضوع علمی دانشگاهی است؛ به همین دلیل از تمام دانشگاه‌های معتبر دعوت و موضوعات مختلف علمی و دانشگاهی به این شوراها سپرده شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مهمترین اقدامی که صورت گرفت، این است که با مشارکت اعضای شورا، هیئت علمی جشنواره در دو بخش اجرایی و علمی انتخاب شدند که در نوع خودش قابل توجه است که با مشارکت اعضای شورا و به صورت رای‌گیری و هدفمند اعضا انتخاب شدند که نتیجه مثبتش این است که خودشان را در موضوع مد و لباس مشترک می‌دانند.

امین مفتاحی، استاد دانشگاه هنر واحد تهران جنوب نیز به اظهار نظر در خصوص این جلسه پرداخت و گفت: کسانی که در جلسه حاضر بودند سرآمدان عرصه مد و لباس بودند که به صورت تخصصی در این زمینه تحصیل کرده بودند و سابقه کاری روشن و توانمندی های بالایی داشتند و از طرفی نکته جالب حضور پیشکسوتان صنعت بود که تجربه و علم را به هم نزدیک می کرد و نوع برگزاری جلسه و سرعت رسیدن به نتیجه نشان دهنده تفاهم وجود تفاهم بود.

گفتنی است سومین جشنواره مد و لباس فجر از 14 تا 23 اسفند در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

تاریخ: چهارشنبه 16 بهمن 1392