Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از تهیه و اجرایی شدن بسته حمایتی صنعت نساجی و پوشاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی از پایگاه خبری تحلیلی صنعت فرش ایران (عصرفرش) به اصفهان، افسانه محرابی  پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه در نشست هم اندیشی فعالان صنعت نساجی و مدیران سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این بسته حمایتی با هدف جلوگیری از واردات،  معضل قاچاق، حمایت از بیمه تامین اجتماعی کارفرما وکارگر، نحوه جلوگیری از قاچاق،  بالابردن کیفیت تولیدات داخلی،  بازسازی و نوسازی صنعت نساجی و افزایش سرمایه گذاری تهیه و تدوین می شود.

وی با تقدیر از عوامل اجرایی در برگزاری نشست هم اندیشی فعالان صنعت نساجی و مدیران سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان بویژه اتاق بازرگانی اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گفت: دو مساله اساسی مالیات بر ارزش افزوده و بیمه تامین اجتماعی را در نظر گرفتیم تا به دولت دهیم در قالب قانون مصوب واجرایی شود.

به‌گفته‌وی، با اجرایی شدن این بسته حمایتی شرایط خوبی برای صنعتگران و کارآفرینان عرصه تولید و اشتغال صنعت نساجی، رفع بیکاری و رونق اقتصادی کشور ایجاد خواهدشد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت،  معدن و تجارت، صنعت نساجی و پوشاک را صنعتی با ارزآوری بالا و ارزش افزوده بالا در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دانست.

محرابی،  با تاکید بر اینکه تهیه و اجرایی شدن بسته حمایتی صنعت نساجی یک فرآیند خاصی دارد گفت: برای تهیه این بسته حمایتی با تمامی دستگاه ها و سازمان های مرتبط نیز که درگیر این صنعت هستند علاوه بر پیگیری و هماهنگی، بحث و بررسی، تعامل و هم افزایی می شود تا وارد عمل شوند.

وی، رقابت پذیر بودن و قابلیت صادرات تولیدات صنعت نساجی را از ابتدای تولید از بحث مواد اولیه،  تکنولوژی، آموزش و سایر موارد تاکیدکرد و گفت: دغدغه های صنعتگران این صنعت دغدغه های وی نیز هست و به همه آنها در طرح مسایل و مشکلاتی که بیان کردند حق می دهد و قبول دارد.

محرابی، با تاکید بر پیگیری های مستمر و مضاعف خانم نصراللهی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت را در بررسی و رسیدگی مشکلات این صنعت از وی تقدیر کرد و گفت: تصور وی اینست که با اجرایی شدن بسته حمایتی آینده خوبی برای این صنعت رقم خواهد خورد.

وی، همچنین تلاش همه مسوولان مرتبط در این عرصه برای از بین بردن مشکلات موجود را یادآورشد و گفت: جلسه ای در اسفندماه با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، معاونت امور بازرگانی داخلی، رئیس  مناطق آزاد، رئیس گمرک، رئیس سازمان امور مالیاتی، معاونت امور صنایع و  نمایندگان مجلس در خصوص رفع مشکلات صنایع نساجی برگزار خواهد شد.

به گفته وی، با  اجرایی شدن بسته حمایتی صنعت نساجی و صفرشدن مالیات بر ارزش افزوده برای صنعتگران، کارآفرینان و تولیدکنندگان این صنعت خیلی از مشکلات کم خواهدشد. 

محرابی، در مورد مباحث سخت و زیان آور هم افزود :وزارت کار معتقد است یکسری استاندارد هایی در نظر گرفته شده است  که انجام ندادند بنابراین در این مورد نتیجه خاصی حاصل نشده است. 

شایان ذکر است نشست هم اندیشی فعالان صنعت نساجی و مدیران سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان با حضور گلنار نصراللهی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت و افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک این وزارتخانه و بیان دغدغه ها و مشکلات صنعتگران نساجی در اصفهان امروز پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزارشد.

شایان ذکر است بیان سخنان،  درد دل ها و تشریح قصه پرغصه تولید صنعتگران در حوزه اشتغال، کارآفرینی، مالیات،  ارزش افزوده، مباحث ال سی و صادرات توسط تعدادی از مدیران شرکت های نساجی اصفهان بخش اصلی این نشست بود.

تهیه بسته حمایتی صنعت نساجی و پوشاک در حمایت از صنعتگران
تاریخ: دوشنبه 30 بهمن 1396