Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مشاور رییس اتحادیه پوشاک کشور با بیان اینکه ورود غیر قانونی 70 درصدی پوشاک مفهومی بسیار کلی است که هیچ مرجعی آن را تایید نمی کند اظهار داشت: زمانی که نرخ ارز افزایش داشت دلالان و قاچاقچیان بدلیل عدم سودبری، فعالیت خود را بسیار کم کردند که این به سود ما بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران(econews.ir)، در پی انتشار اخباری مبنی بر  واردات غیر قانونی 50 تا 70 درصدی پوشاک به کشور  مشاور رییس اتحادیه پوشاک کشور در گفتگویی با اکونیوز ضمن تکذیب این موضوع نسبت به آن واکنش نشان داد.
مهدی محمودی با بیان این که اخبار واردات قاچاق نیمی از پوشاک در کشور کذب است تصریح کرد: قاچاق فرآیندی طبیعی است و معمولا در اقتصاد خرد اتفاق می افتد که پوشاک نیز از این امر مستثنا نیست اما اخبار واردات 50 درصد تا 70 درصد پوشاک به صورت غیر قانونی صحت ندارد و می توان گفت در این خصوص  بزرگنمایی شده است.
وی افزود: اتحادیه پوشاک با ساماندهی واحدهای صنفی پیگیری های فراوانی در خصوص کاهش واردات غیرقانونی و نیز مشکلات دیگری در این صنف کرده است.
به گفته ی محمودی در تهران بیش از 13 هزار واحد و در کل کشور 400 هزار واحد صنفی زیر نظر اتحادیه مشغول به فعالیت هستند که بعد از اتحادیه خواروبار و مسکن یکی از بزرگترین اتحادیه های اصناف کشور را تشکیل می دهند.
مشاور سازمان صنعت و معدن استان تهران هم چنین اظهار داشت: هر چند که در اصناف شفافیت آماری بسیار کم است و برخی به سند سازی و درست کردن فاکتورهای صوری روی می آورند اما با این وجود ما در تهران روزانه اکیپی 5 گانه از بازرسان اتحادیه را در سطح شهر برای بازدید و سرکشی از واحدهای صنفی زیر مجموعه و نیز بازرسی از فاکتورهای خرید و یا برگ سبز وارداتی مامور می کنیم.
محمودی در ادامه یادآور شد: از آن جایی که تنها درآمد اتحادیه از حق عضویت واحدهای زیرمجموعه است ما در شهرستان ها بودجه کافی برای تامین نیازها نداریم و گاهی بازرسی به طور دقیق انجام نمی شود با این وجود در تلاش هستیم تا بازار را کنترل کنیم.
وی افزود: اتحادیه پوشاک به جای 4 فصل بهار تابستان پاییز و زمستان 5 فصل دارد و آن نیز فصل شب عید است که با فرهنگ خوب و ممدوح پوشش نو در مردم فعالیت واحدهای صنفی بسیار زیاد می شود که ما باید توان خود را برای کنترل و نظارت بازار افزایش دهیم.
مشاور رییس اتحادیه پوشاک خاطرنشان کرد: تمام واحدهای صنفی پوشاک مکلفند نرخ اجناس خود را سالانه 20 درصد افزایش دهند و در آستانه نوروز نیز چنانچه واحدی تخلف کند و با افزایش قیمت موجب نگرانی مردم شود بازرسان ما آن واحد را به اماکن و تعزیرات معرفی می کنند و پس از اخطار در صورت تکرار آن واحد پلمب خواهد شد.
محمودی در پایان تاکید کرد: مردم با مراجعه به وب سایت اتحادیه می توانند شکایات خود را ثبت الکترونیکی کنند و از همین طریق شکایات خود را پیگیری کنند.

تاریخ: چهارشنبه 16 بهمن 1392