Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر اداره روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: ۲۰.۱ میلیون دلار صادرات فرش و نساجی در ۱۰ ماهه نخست امسال تحت پوشش بیمه‌ای صندوق ضمانت صادرات ایران قرارگرفته است.

مدیر اداره روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران،  گفت: ۲۰.۱ میلیون دلار صادرات فرش و نساجی در ۱۰ ماهه نخست امسال از طریق صندوق پوشش داده‌شده است که این رقم در مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۸.۵ میلیون دلار بوده است.

 

 سخاوت مرادی، افزایش ۹ درصدی ضمانت صادرات فرش و نساجی در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۵ را تأکید کرد و افزود: این صندوق به پشتوانه حمایت‌های مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانت‌نامه اعتباری، به تأمین منابع مالی موردنیاز صادرکنندگان نیز کمک می‌نماید.

 

به گفته وی، دولت‌ها به‌منظور تشویق صادرکنندگان به توسعه فعالیت‌های صادراتی خود و کاهش نگرانی آن‌ها در این زمینه و ارائه پوشش‌های لازم به آن‌ها در مقابل ریسک‌های سیاسی و تجاری اقدام به ایجاد شرکت‌های بیمه اعتبار صادراتی می‌کنند.

 

مدیر اداره روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: این قبیل شرکت‌های بیمه به‌طور عمده وابسته به دولت و متکی به حمایت‌های مالی آن بوده و اغلب ریسک‌هایی را پوشش می‌دهند که به‌طورمعمول از سوی شرکت‌های بیمه تجاری قابل پوشش نیستند.

 

مرادی، اظهار داشت: در این راستا و به‌منظور تأمین امنیت مالی صادرکنندگان ایرانی و درنتیجه توسعه مؤثر صادرات غیرنفتی کشور، صندوق ضمانت صادرات ایران با همکاری آنکتاد، به‌عنوان تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تأسیس شد و فعالیت خود را تحت نظارت مرکز توسعه صادرات ایران آغاز نمود.

۲۰.۱ میلیون دلار صادرات فرش و نساجی تحت پوشش بیمه‌ای صندوق ضمانت صادرات ایران قرارگرفت
تاریخ: شنبه 5 اسفند 1396