Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

خبرگزاري تسنيم: رئيس کميسيون حمايت از توليد ملي در انتقاد از افزايش نرخ ماليات بر ارزش افزوده گفت: دولت به جاي افزايش ماليات جلوي فرارهاي مالياتي را بگيرد.
حميدرضا فولادگر رئيس کميسيون حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم، با اشاره به تصويب افزايش يک درصد بيشتر ماليات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: ما با افزايش يک درصد ماليات بر ارزش افزوده موافق نبوديم.
وي ادامه داد: يک درصد که بر اساس قانون برنامه پنجم بايد افزوده مي‌شد، اما اينکه يک درصد را علاوه بر آن اضافه کردند، موافق نبوديم، چرا که اين مورد علاوه بر اينکه به توليد فشار مي‌آورد، مردم عادي مصرف کننده را نيز که در شرايط تورمي فعلي به آنها فشار مي‌آيد تحت فشار بيشتري مي‌گذارد.
رئيس کميسيون حمايت از توليد ملي مجلس تصريح کرد: اينکه دولت براي افزايش درآمد مالياتي بايد جامعه هدف را گسترش داده و جلوي فرارهاي مالياتي را بگيرد.
فولادگر خاطر نشان کرد: اينکه دولت وسعت جامعه هدف را بيفزايد، حرفي نيست و اتفاقا حرکت خوبي است، اما اينکه بخواهند از افرادي که ماليات مي‌دهند مبلغ بيشتري بگيرند درست نيست و توصيه مي‌کنم که به جايي که به عمق بيفزايند، در سطح حرکت کنند و وسعت جامعه هدف را افزايش دهند.
نماينده اصفهان اظهار داشت: حرف ما اين است که به جاي افزايش ماليات پرداخت کنندگان ماليات، تعداد موديان را افزايش دهند.

تاریخ: چهارشنبه 16 بهمن 1392