Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس اتحادیه خياطان زنانه و مردانه تهران با بیان اینکه در سال جاری شاهد کاهش بدقولی از سوی خیاطان بوده ایم، گفت: در سال‌های گذشته در آستانه نوروز میزان سفارش کار بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کرد این در حالی است که این روزها سفارش برای دوخت و دوز بسیار کاهش پیدا کرده است.

حبيب‌ طهماسبي نيك در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش'گفت: دلیل کاهش سفارش برای دوخت‌و دوز علاوه بر رکود حاکم بر بازار این است که مردم بیشتر ترجیح می‌دهند که لباس را بیشتر به‌صورت آماده تهیه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز نتوانسته ایم در زمینه دوخت لباس زنانه صاحب برند معتبر در کشور شویم، بیان کرد: خیاطان کاربلد زیادی در کشور فعالیت دارند که می‌توانند از عهده دوخت هر طرحی برآیند.

به گفته طهماسبی‌نیک؛ مشکل نبود موفقیت برند در زمینه پوشاک زنانه در کشور این است که ما هنوز طراحان موفقی نتوانستیم آموزش بدهیم از این‌رو زنان ما ترجیح می‌دهند که نیاز خود را از برندهای خارجی تامین کنند.

این مسئول صنفی در پایان بیان کرد: البته در این مسیر قدم‌های مثبتی برداشته شده است و امیدوارم که زنان ایرانی نیز در آینده به طراحان و خیاطان ایرانی بیشتر اعتماد کنند و با خرید از طراحان ایرانی از آنها حمایت کنند.

ضعف در طراحی مشکل اصلی پوشاک زنانه
تاریخ: شنبه 26 اسفند 1396