Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از بازگشایی خط اعتباری چین خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت های تحریم بخشی از منابع ایران در برخی از کشورها از جمله چین نگه داری می شود که هم اکنون یک خط اعتباری از سوی چین برای اجرای چند طرح و پروژه در کشور عملیاتی شده است.

  به گزارش ایرنا، علی اشرف افخمی روز یکشنبه در نشستی خبری که بمناسبت دهه مبارک فجر در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: هرچند در گذشته امکان نقل و انتقال این منابع نبود اما براساس تفاهمات صورت گرفته، چین قرار است برخی از پروژه های ایران را تامین مالی کند.

وی با بیان آنکه این امر در سال گذشته به طور مناسبی پیشرفت نکرده بود، اظهار داشت: شرکت های بیمه چین و سایر دستگاههای اجرایی مشکلاتی را برای این امر ایجاد کرده بودند که این مشکل طی چهار تا پنج ماه گذشته رفع شده و طرح فولادی سپیددشت موفق به گشایش اعتبار شده است.

افخمی طرح فولاد قائنات، فولاد میانه و چهار طرح فولادی دیگر را از جمله طرحهایی که قرار است از طریق خط اعتباری چین تامین مالی و راه اندازی شود، عنوان کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: منابع لازم برای اجرای این هفت طرح فولادی برابر با 1.9 میلیارد یورو است که از طریق خط اعتباری چین و از محل منابع ایران در این کشور تامین خواهد شد.

افخمی افزود: همچنین قرار است برای اجرای طرح پتروشیمی مسجد سلیمان 450 میلیون یورو ظرف یک ماه آینده از طریق ال.سی تامین شود.

وی تصریح کرد: براساس قراردادهای سال های 90 و 91 در مجموع این بانک 6 میلیارد دلار قرارداد با صندوق توسعه ملی منعقد کرده که تاکنون 4.4 میلیارد دلار آن عملیاتی شده و مابقی نیز در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

تاریخ: یکشنبه 20 بهمن 1392