حسن یونس سینکی در حاشیه سفر به سه استان قزوین، همدان و کرمانشاه اظهارداشت: «آمارها نشان می دهد حجم تجارت پوشاک در جهان در حدود 410 میلیارد دلار است این در حالی است که سهم ایران از این رقم عظیم به حدود 900 میلیون دلار می رسد که اصلا کافی نیست.»
به گزارش خبر آنلاین، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه افزایش این سهم می تواند با اتخاذ سیاست هایی در جهت رونق وضعیت تولید و بازاریابی دقیق در بازارهای جهانی اتفاق بیفتد، گفت:«صنعت پوشاک ، فضای مساعدی برای کار دارد و امیدوارم بتوانیم موقعیت بالقوه خودمان در این صنعت را در بازارهای داخلی و جهانی بافعل کنیم.»
او گفت:«وقتی ساخت ایران جهانی شود، ابعاد فرهنگی و اجتماعی این اقدام، در کنار ابعاد اقتصادی آن نیز اهمیت می یابد.»
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مساله حمایت از تولید داخلی صرفا مساله ای اقتصادی نیست، با تاکید بر نقش دستگاه های فرهنگی در این پروسه عنوان کرد:« با توجه به شعار اعلامی مقام معظم رهبری برای سال جاری ، لازم است تدابیری جدی در این حوزه اندیشیده شود.»
سینکی گفت:«طبق تصمیمات اخاذ شده میزان صادرات غیر نفتی ایران با هشت میلیارد دلار افزایش امسال به 55 میلیارد دلار میرسد و در نتیجه برنامه ریزی برای ارتقای تولید و استفاده از موقعیت های بالقوه کشور اهمیتی بیش از پیش را داراست.»
به گفته وی 6.5 میلیارد دلار از افزایش صادرات از محل افزایش صدور کالاهای صنعتی و 1.5 میلیارد دلار از محل افزایش صادرات اقلام معدنی حاصل خواهد شد.