Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

پنج سال گذشت...

راه‌اندازی پارک "مد و لباس" منتظر سرمایه‌گذاری دولت

هر چند وقت یک بار نمایشگاهی در رابطه با صنفی خاص به صورت استانی، کشوری و بین‌المللی در ایران برگزار می‌شود. در کنار این نمایشگاه‌ها برخی از صنوف مانند صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان گل نیز اقدام به برپایی دائم باغ‌های گل در چند نقطه شهر می‌کنند ولی سایر صنوف برای برپایی چنین نمایشگاه‌هایی با مشکل مواجهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از جمله این صنوف که در جنب و جوش راه‌اندازی نمایشگاه دائمی هستند می‌توان به اتحادیه پوشاک و همین‌طور اتحادیه شیرینی و قناد اشاره کرد.

به گفته مشاور اتحادیه پوشاک، نمایشگاه دائمی پوشاک در سال 1387 با نام "پارک فرهنگی فناوری مد و لباس" به تصویب کارگروه ذی‌صلاح رسید. کارهای طراحی و برنامه‌ریزی این پارک که در مرحله‌ی اول فرهنگسرای نیاوران به عنوان محل دائمی آن انتخاب شده بود، به مرحله‌ی نهایی رسید، اما با وجود آنکه بخش دولتی و مجریان طراح و برنامه‌ریزی این طرح برای جذب سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده بودند به دلیل ورود دولت برای سرمایه‌گذاری، بخش اجرا تا به امروز محقق نشده است. نام این پارک از چهار جزء "پارک"، "فرهنگی"، "فناوری" و " مد و لباس" تشکیل شده است.

مهدی محمودی دلیل انتخاب نام پارک برای این نمایشگاه فراهم شدن یک محیط شاد، جذاب و زیبا برای خانواده‌ها بوه است.

طراح این پارک به ایسنا گفت: اگر مکانی تفریحی و مفرح برای خانواده‌ها طراحی و ساخته و در کنار آن محصولی عرضه شود مردم هرچند بار که به آن محل مراجعه می‌کنند، مطمئنا جذب کالایی شده و خرید خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: دلیل انتخاب نام فرهنگ برای این نمایشگاه نیز این بوده که فرهنگ، اعتقاد وعرف جامعه ایرانی در طراحی، تولید و فروش به درستی گنجانده شود.

محمودی یادآور شد: در این پارک از آخرین تکنولوژی‌ها، دستگاه‌ها، متود طراحی استفاده خواهد شد و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استفاده از آخرین علم روز اجباری است.

وی خاطر نشان کرد: از مد و لباس نیز به عنوان مصادیق صنایع فرهنگی یاد می‌شود.

طراح پارک فرهنگی فناوری مد و لباس تصریح کرد: طراح، تولید‌کننده و توزیع‌کننده همه در یک مکان گردهم خواهند آمد که فعالان این صنف باید آخرین استاندارد‌های ممکن برای حضور در این پارک را داشته باشند.

او افزود: در مرحله‌ی اول، طراح اگر قابلیت‌های لازم را داشته باشد، یک تا سه ماه به صورت رایگان می‌تواند از امکانات پارک استفاده کند و این درحالی است که در مدت مشخص بتواند با تولید‌کنندگان قرار‌داد تولید امضا کند.

وی با اشاره به نقش حمایت‌کننده و ناظر پارک بر فعالیت‌های طراحان، تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان گفت: در این پارک نمایشگاه و فروشگاه دائمی برای مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان دائر خواهد شد.

محمودی بیان کرد: در این پارک درآمدزایی، برند‌سازی و رصد کامل پوشاک صورت خواهد گرفت.

او در پایان تاکید کرد: اجرا و احداث این پارک تصویب شده است، اما کسی پیگیر بنا شدن این پارک نیست.

با این اوصاف این نگرانی وجود دارد که سرانجام پارک مد و لباس به سرنوشت نافرجام مجتمع شیرینی دچار شود. در مجتمع شیرینی قرار بر این بود که تولیدکنندگان شیرینی و تنقلات آخرین تولیدات خود و سایر استانها را به صورت ساماندهی شده بسته‌بندی و به کشورهای دیگر صادر کنند که به دلیل عدم اختصاص بودجه خرید دستگاه‌های تولید و بسته‌بندی از سوی دولت راه‌اندازی آن همچنان با اما و اگر روبه‌روست.

تاریخ: جمعه 18 بهمن 1392