Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از صنعت داخلی را باید در برنامه کاری خود قرار دهیم اما این حمایت باید سنجیده، منطقی و حساب شده باشد.

ˈولی الله افخمیˈ شنبه شب در نشستی با دست اندرکاران بخشهای دولتی و خصوصی حوزه صنعت، تولید و تجارت خراسان رضوی در مشهد افزود: نمی توانیم تحت هر شرایطی و با تولید هر کالای فاقد کیفیت از صنعتگر داخلی حمایت کنیم.


وی گفت: کالای تولید داخل باید در یک برنامه حساب شده با اهرم تعرفه تا زمانی مورد حمایت قرار گیرد که بتواند روی پای خود بایستد نه آنکه تا 20 یا 30 سال این حمایت ادامه یابد اما هیچگاه نتواند به کیفیت رقابتی دست یابد.

او در ادامه همچنین با تایید وجود مشکل تامین واگن در زمینه کالاهای صادراتی به ویژه سیمان افزود: در سفر اخیر به ازبکستان مسوولان آن کشور در تاشکند نیز از افزایش بی رویه هزینه های حمل ریلی گلایه داشتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وضعیت موجب شده آنها ترانزیت کالای پنبه خود را از کشور ما متوقف کرده و از طریق دریای خزر به سوی بلاروس صادرات خود را انجام دهند.

وی گفت: این تصمیمات برای اقتصاد کشور ما بسیار زیان بار است زیرا عبور کالاهای ترانزیتی آنان از ایران و استفاده با مجوز از واگنهای آنها مقداری از مشکلات حمل و نقل کالای ما را نیز رفع می کرد.

افخمی افزود: پیشنهاد از سرگیری ترانزیت از طریق ایران را به ازبکستان داده ایم و با راه آهن نیز در زمینه کاهش هزینه ها و تخفیف آن مذاکره نموده ایم که امیدواریم بتوانیم دوباره این ترانزیت را راه اندازی کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

تاریخ: یکشنبه 20 بهمن 1392