Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رهگیری کالا تا سطح عرضه با سامانه مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص

گمرک ایران از فراهم شدن امکان رهگیری کالا پس از ترخیص خبر داد و اعلام کرد : در حال حاضر با ایجاد اتاق شیشه ای در گمرک به کمک سامانه جامع گمرکی امکان رهگیری لحظه ای کالاها پس از ترخیص فراهم شده است .

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ؛ در حال حاضر جزئی ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات به لحظه قابل رهگیری است و روشن و مشخص است که چه کالایی  به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا ، مجوزها ، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است .

این گزارش به بررسی موردی واردات برنج از ابتدای سالجاری پرداخته و اعلام کرده است : بر اساس گزارش خروجی از این سامانه ورود برنج خارجی به استان اصفهان از اواسط اردیبهشت ماه افزایش چشمگیری داشته  و در روزهای پایانی اردیبهشت  ورود این کالا به استان سیر نزولی رو طی کرده است.

سامانه "مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص"  بابهره گیری از ابزارهای فناوری و هوش سیستمی، امکان کنترل موجودی و همچنین رهگیری کالا در کشور را  فراهم آورده است.

با استفاده از این سامانه امکان استعلام منشاء کالا برای مراجع ذیصلاح مهیا شده و صاحبان کالا می توانند به راحتی نسبت به جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی کشور اقدام نمایند. /

امکان رهگیری کالا پس از ترخیص در گمرک فراهم شد
تاریخ: یکشنبه 13 خرداد 1397