Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

بزرگترين کارخانه نساجي خاورميانه در اردبيل با ظرفيت اشتغال 6 هزار نفر با تلاش استانداري، بانک تجارت و اداره کل ورشکستگي قوه قضاييه احيا مي شود.

استاندار اردبيل روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا گفت: کارخانه نساجي آرتا زرين تجارت (سبلان پارچه سابق) هم اکنون با ظرفيت 600 نفر و به صورت استيجاري در حال فعاليت مي باشد اما به جد پيگير احيا و رونق آن بوده و کارها در اين زمينه در حال نتيجه دادن ست.
وي بيان کرد: در ماه هاي اخير چهار جلسه با مسئولان بانک تجارت و اداره کل ورشکستگي قوه قضاييه در اين زمينه برگزار کرده ايم و برخي مسايل و مشکلات حقوقي موجود براي واگذاري اين واحد توليدي نيز در حال رفع شدن است.
به گفته وي، اداره کل ورشکستگي قوه قضاييه براي اينکه کارخانه همچنان فعال باشد، پيشتر با فعاليت استيجاري آن موافقت و اعلام کرده بود که در صورت وجود خريداران مناسب آماده همکاري براي واگذاري با هدف فعاليت کامل اين واحد توليدي مي باشد.
بهنام جو، اضافه کرد: چندين خريدار توانمند متقاضي خريد و راه اندازي دوباره کارخانه بوده و با توجه به رفع مشکلات حقوقي، دورنماي خوشي براي فعال شدن آن وجود دارد و دولت نيز آماده کمک براي احيا و رونق کارخانه مي باشد.
او اضافه کرد: بزودي آگهي مزايده کارخانه نساجي آرتا زرين تجارت منتشر خواهد شد و انتظار مي رود که اين واحد توليدي مهم در سال جاري سروسامان گرفته و فرصت هاي خوب اشتغال نيز در آن فراهم شود.
استاندار اردبيل اظهار کرد: با توجه به وضعيت پوشاک در داخل کشور، اين واحد که داراي تجهيزات مدرن نيز مي باشد با توليد محصولات باکيفيت مي تواند علاوه بر تامين نياز داخلي محصولات خود را به خارح از کشور نيز صادر کند.
به گفته وي ، در برنامه استانداري براي ايجاد 20 هزار شغل در سال جاري فرصت هاي شغلي اين کارخانه لحاظ نشده و راه اندازي آن مي تواند به ايجاد شغل هاي جديد در استان علاوه بر چشم انداز پيش بيني شده بيانجامد.
وي اظهار کرد: يک واحد توليدي ديگر پوشاک در استان در حال راه اندازي و احيا مي باشد و ايجاد500 شغل از طريق آن در سال جاري پيش بيني شده است.
استاندار اردبيل با تقدير از بانک تجارت و اداره کل ورشکستگي قوه قضاييه در جهت حل مسايل و مشکلات کارخانه نساجي آرتا زرين تجارت (سبلان پارچه سابق) گفت: استانداري نيز به سهم خود آماده حمايت براي رونق و احياي اين کارخانه مي باشد.
کارخانه نساجي آرتا زرين تجارت چرخه کامل تبديل پنبه به نخ و نخ به انواع منسوجات و پارچه‌ها را دارد و با توجه به ظرفيت بالاي اين مجموعه، توان جذب مجموع توليد پنبه دشت مغان را نيز دارا مي‌باشد.
اين کارخانه که با صرف اعتبار يک هزار و 200 ميليارد ﷼ در سال 1386 با ظرفيت ايجاد اشتغال براي بيش از 6 نفر راه اندازي شد اکنون بدليل برخي مشکلات به حالت نيمه فعال در آمده است.

بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه در اردبیل احیا می شود
تاریخ: سه شنبه 5 تیر 1397