Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

یک تولید کننده پوشاک نانو گفت: نانو خواص زیادی در حوزه منسوجات ایجاد می کند که آنتی باکتریال یا ضد باکتری و قارچ بودن یکی از معروف ترین این موارد است.

حیدر بدر در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: از دیگر خواص فناوری نانو در منسوجات می توان به مقاومت در برابر آب، لکه، محافظت در برابر پرتو فرابنفش، مقاومت در برابر چین و چروک، دوام رنگی، بازدارندگی در برابر آتش، عملکرد حرارتی بهتر و بسیاری موارد دیگر است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تولید لباس های زیر خنک کننده بدن با استفاده از فناوری نانو در کشور اظهارداشت: لباس های تولیدی با الیاف خنک کننده دو تا سه درجه می تواند دمای بدن را به خصوص در فصل گرم سال کاهش دهد.

این تولید کننده پوشاک نانو از تولید لباس های هوشمند و انرژی سوینگ با استفاده از فناوری نو در کشور خبرداد و گفت: ایران امروز در بحث تولید انواع منسوجات نانویی حرف زیادی برای گفتن در دنیا دارد.

یک تولید کننده شکم بندهای بارداری ضد امواج نیز در برنامه «کالای ایرانی » رادیو اقتصاد گفت: ایران در حال حاضر رتبه چهارم دنیا در زمینه فناوری نانو را دارد.

رضا احمدی افزود: یکی از حیطه های که ایران حرف زیادی برای گفتن دارد بحث منسوجات نانویی در حوزه پزشکی است.

وی ضمن اشاره به این جمله که محصول شکم بندهای بارداری ضد امواج تولید ایران رتبه یک جهانی را دارد، اظهارداشت: این محصول با استفاده از فناوری نسل دوم نانویی در کشور تولید شده که بیش از ۹۹ درصد امواج را دفع می کند.

این تولید کننده شکم بندهای بارداری ضد امواج گفت: رقیب های ایران مانند ایتالیا، کره جنوبی و آمریکا محصول مدنظر را با فناوری نسل یک تولید که بیشترجاذب امواج است.

وی افزود: محصول ساخت داخل برخلاف تمامی نمونه های خارجی به هیچ وجه از نقره استفاده نشده است.

احمدی تصریح کرد: استفاده از نقره در منسوجات ضد امواج از حیث سلامتی مورد تائید وزارت بهداشت و ستاد نانو نیست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: ویژگی دیگری که منسوجات ضد امواج ایرانی دارد اینکه چون امواج را دفع می کند این امر باعث گرم شدن ناحیه مورد استفاده منسوجات نمی شود.

این تولید کننده شکم بندهای بارداری ضد امواج افزود: منسوجات جاذب امواج انرژی موج الکترومغناطیسی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند هرچند این گرما نامحسوس است ولی یک ایراد محسوب می شود.

وی یادآورشد: منسوجات ضد امواج تولید داخل در کنار تمامی این ویژگی ها ۱۰۰ درصد آنتی باکتریال هستند.

ضد باکتری معروفترین ویژگی نانو در منسوجات
تاریخ: چهارشنبه 27 تیر 1397