Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
دكتر طيب نيا در نشست همگرايي حراست سازمان هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي از فساد اقتصادي و رانت جويي به عنوان دشمن اقتصاد سالم و توليد نام برد.
به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي( شادا )، وزير اقتصاد كه در جمع مديران و كاركنان حراست سازمان هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي سخن مي گفت، ضمن تشريح تبعات  و اثرات فساد اداري و مالي بر اقتصاد و به ويژه بخش توليد كشور خواستار برخورد جدي، هوشمندانه و علمي حراست ها با اين پديده شد .
وي گفت: در مجموعه سازمان ها و دستگاههاي زير مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي دستگاههايي چون گمرك، سازمان امور مالياتي، بانكها و بيمه ها قرار دارند كه جزو نهادهايي هستند كه همواره در معرض خطر فساد قرار دارند.
دكتر طيب نيا افزود: بايد مراقب بود كه فعاليت هاي توام با فساد قبل از شكل گيري آشكار شده و از بروز آنها جلوگيري شود، زيرا هر پرونده فسادي كه از مجموعه اي كشف و آشكار مي شود منجر به كاهش اعتماد عمومي و اطمينان به نظام مي شود .
وزير اقتصاد با اشاره به تاثير منفي فساد بر رشد بخش سالم اقتصادي گفت: بايد با افزايش هزينه هاي فساد، انگيزه هر گونه اقدام مفسدانه و رانت جويي را در اقتصاد از بين برد زيرا فساد اقتصادي علاوه بر هزينه هاي اقتصادي آشكاري كه دارد منجر به ناامني و كاهش انگيزه و اعتماد كارآفرينان، توليد كنندگان و فعالين واقعي اقتصاد مي شود.
تاریخ: دوشنبه 21 بهمن 1392