Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیران عامل بانك‌ها از آنان خواست تا برای رونق بخش صنعت و معدن كشور در زمینه تامین منابع مالی و ارائه تسهیلات به میدان بیایند.

به نقل از دنیای اقتصاد، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست با مدیران عامل بانك‌های خصوصی و دولتی با اشاره به اینكه سال گذشته، بدترین شرایط را بخش صنعت كشور در طول بیش از 30 سال پشت سرگذاشت و تجربه کرد، اظهار کرد: متاسفانه ما این وضعیت را حتی در شرایط جنگ نیز شاهد نبودیم.

به گفته وی، در بخش ارزش افزوده با حدود 12 درصد رشد منفی مواجه بودیم، ضمن اینكه علاوه بر كاهش و رشد منفی میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن در زمینه اشتغالزایی نیز با 36 درصد كاهش میزان ایجاد اشتغال همراه بودیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینكه براساس شاخص‌های بین‌المللی و رتبه و جایگاه كشور در این بخش نیز متاسفانه از رشد منفی برخوردار بوده‌ایم تصریح كرد: باید یادآوری كنیم كه ما در چنین شرایطی سكان بخش صنعت را تحویل گرفتیم و در حال پیشروی هستیم.

وی در پایان با یادآوری انتظار همکاری بیشتر بانک‌های داخلی در شرایط فعلی، رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر را از ضروریاتی دانست كه باید مسوولان بانكی و دولتی به آن اهتمام ورزند.
تاریخ: یکشنبه 20 بهمن 1392