Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رایزن بازرگانی ایران در نایروبی کنیا از اجرای قانونی خبر داده است که براساس آن می‌توان کالاهایی را در کشورهای زیر خط صحرای آفریقا (sub saharan africa) تولید و به سهولت به آمریکا صادر کرد.

قانون رشد و فرصت آفریقا (AGOA) این فرصت را فراهم کرده است که برخی محصولات تولید در کشورهای زیر خط صحرای آفریقا بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی به آمریکا صادر شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، به نقل از رایزن بازرگانی ایران در کنیا، محصولاتی چون تولیدات صنایع نساجی، پوشاک، کیف و کفش که در منطقه ذکر شده تولید می‌شوند تا سال 2025 می‌توانند به آمریکا ارسال شوند. دولت جدید ایالات متحده نیز از این قانون حمایت کرده است.

 

به گفته مرتضی دیلان، در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان خارجی با ایجاد خطوط تولید در مناطق آزاد تجاری این کشورها امکان صادرات به ایالات متحده آمریکا را فراهم کرده‌اند؛ مساله‌ای که می‌تواند برای فعالان اقتصادی ایرانی در حوزه تولید و صادرات نیز جذاب باشد.

رایزن بازرگانی ایران در نایروبی خبر داده است که در رایزنی با مدیران منطقه پردازش و فرآوری صادرات که در 20 کیلومتری شهر نایروبی واقع است، حضور صنایع ایران به ویژه صنعت نساجی و پوشاک برای تولید و صادرات مورد بحث و بررسی قرار گرفته که مدیران این منطقه موافقت خود را برای ایجاد بستر لازم اعلام کرده‌اند.

 

مرتضی دیلان در نامه خود به سازمان توسعه تجارت که رونوشت آن نیز به اتاق بازرگانی تهران ارسال شده، توضیح داده است که کشور کنیا یکی از تامین‌کنندگان پوشاک ایالات متحده است و در سال گذشته 340 میلیون دلار پوشاک به این کشور صادر کرده است.

فرصت صادرات به آمریکا از آفریقا
تاریخ: سه شنبه 9 مرداد 1397