Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از اعطای تسهیلات ویژه سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی خبر داد و گفت : هفته گذشته تصویب شد که با اخذ 5 درصد هزینه های سرمایه گذاری و اقساط 60 ماهه از سرمایه گذاران حمایت کنیم و برای استارتاپ ها 60 درصد و ما بقی 50 درصد مشوق ارائه دهیم.

به گزارش شاتا صادق نجفی در نشست خبری امروز با بیان مطلب فوق ضمن تشریح وضعیت صنایع کوچک و متوسط در سراسر کشور گفت: با توجه به وضعیت بین‌المللی برای حمایت از واحدهای صنعتی به خصوص صنایع کوچک و متوسط برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته که برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران یکی از آنهاست.
نجفی با اشاره به نمایشگاه صنایع کوچک گفت: این نمایشگاه برای اولین بار توانمندی 1200 واحد صنایع کوچک و 200 واحد تعاونی را در مصلای امام خمینی به نمایش می گذارد .
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش توانمندی صنایع کوچک ، آگاهی تولید کنندگان از مزیتهای تولیدی و نیز آگاهی دهی از کیفیت کالاهای ایرانی در راستای منویات رهبری در حمایت از کالای ایرانی ذکر کرد .
وی در ادامه از رونمایی ازاطلاعات واحد های کوچک و متوسط خبر داد و افزود :120 کار آفرین زن هم در این نمایشگاه حضوردارند .

نوسازی 31هزار واحد صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک

وی همچنین با اشاره به نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خاطرنشان کرد: قرار بر این است که طی مدت سه سال ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی، نوسازی و بهسازی شود.

فعالیت 1094 واحد صنعتی صادراتی در شهرکها ونواحی صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از فعالیت ۱۰۹۴ واحد صنعتی صادراتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با میزان صادرات ۲.۷ میلیارد دلاری خبر داد و اعلام کرد: فعالیت ۲۰۴ سرمایه گذار خارجی با اشتغال ۱۷ هزار و ۱۰ نفری و سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری مدنظر قرار گرفته است و ۵۴ شرکت مدیریت صادرات نیز با ۵۰ میلیون دلار صادرات تشکیل شده است.

نجفی با اشاره به وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کل کشور اعلام کرد: در مجموع ۹۶۰ شهرک ، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی مصوب شده است که ۷۹۶ مورد آنها در حال بهره‌برداری است.

انعقاد 73هزار قراداد سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت همچنین در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری‌های جدید و واحدهای به بهره‌برداری رسیده و نیز اشتغالزایی صورت گرفته گفت: ۷۳ هزار و ۵۲۴ قرارداد منعقد شده و ۴۱ هزار و ۹۰۴ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۷۲۷ هزار نفر و سرمایه‌گذاری معادل ۹۹۷ میلیارد ریال مدنظر قرار گرفته است.

راه اندازی 5047 واحد صنعتی غیرفعال

نجفی با اشاره به راه‌اندازی ۵۰۴۷ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده غیرفعال با اشتغال ۹۰ هزار نفری تصریح کرد: این در حالی است که ۳۰ هزار و ۱۰ طرح در حال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد.

وی همچنین به تشکیل ۶۰ کنسرسیوم صادراتی در حوزه صنایع غذایی، خشکبار، محصولات پلاستیکی ، سنگ ، پوشاک و کفش با ظرفیت معادل ۷۶ میلیون دلار صادرات اشاره کرد و گفت: اتمام ۹۲ پروژه خوشه صنعتی در دست اجراست و ۳۱ پروژه امکان سنجی توسعه خوشه‌ای در دستور کار قرار دارد.

اعطای تسهیلات ویژه برای حضور در شهرکهای صنعتی
تاریخ: چهارشنبه 17 مرداد 1397