Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت توجه بيش از پيش بانكها در تامين مالي و ارائه تسهيلات از آنها خواست تا براي حل مشكلات اين بخش از اقتصاد كشور حضور پررنگ تري داشته باشند.

به گزارش شاتا ؛ « محسن صالحي نيا» كه در نشست وزير صنعت، معدن و تجارت با مديران عامل بانكهاي خصوصي و دولتي حضور داشت به موضوعات مختلفي از جمله نيازهاي بخش صنعت و معدن براي سرمايه ثابت و سرمايه در گردش اشاره كرد.
وي در گزارشي به برآورد ميزان تسهيلات سرمايه در گردش در غالب دو روش يكي بر مبناي ارزش توليدات و ديگري بر مبناي تسهيلات پرداخت شده اشاره كرد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين عملكرد مقايسه اي سالهاي قبل بانكها و پيش بيني سال 93 براي سرمايه در گردش اين بخش را تشريح كرد.
صالحي نيا در ادامه با اشاره به عملكرد تسهيلات اعطايي از سوي منابع صندوق توسعه ملي خاطرنشان كرد: از مجموع 9.8 ميليارد دلار طرح معرفي شده ، تا كنون 1.8 ميليارد دلار معادل 20 درصد گشايش شده است همچنين از مجموع 8 هزار ميليارد ريال طرح معرفي شده نيز تا كنون 1.6 هزار ميليارد ريال معادل 20 درصد پرداخت شده است.
به گفته وي؛همچنين از مجموع 94 هزار ميليارد ريال سرمايه در گردش معرفي شده تا كنون 19 هزار ميليارد ريال معادل 20 درصد پرداخت شده است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود به برخي مسائل و مشكلات بخش صنعت پرداخت.
به گفته صالحي نيا؛ تسهيلات اعطايي در بخش هاي صنعت و معدن كمتر از درصد توصيه شده بسته سياسي بانك مركزي، تاخير در گشايش اعتبار به دلايل تحريم، عدم پذيرش LC به نفع سازندگان داخلي جهت بخشي از ماشين آلات كه مي تواند داخل كشور ساخته شود، عدم پرداخت تسهيلات ريالي و ارزي به صورت همزمان از محل صندوق توسعه ملي و طولاني بودن زمان ارزيابي طرح ها در بانكهاي عامل بخشي از اين مشكلات است.
وي همچنين به پيشنهاداتي در خصوص رفع هر چه سريع تر اين مسائل و مشكلات اشاره كرد و از مديران عامل بانكها خواست تا با توجه بيشتري به اين پيشنهادات فكر كنند.

تاریخ: شنبه 26 بهمن 1392