Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

کیوان کاشفی معتقد است حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و عراق مانع یا محدودیتی در صادرات به این کشور نخواهد داشت، چرا که معاملات با ریال ایران، دینار عراق و یا یورو قابل انجام خواهد بود.

درپی قطع ارتباط تجاری بر پایه دلار از سوی دولت عراق با ایران، نگرانی هایی در بین صادرکنندگان ایرانی به وجود آمده است؛ هرچند رئیس اتاق کرمانشاه آن‌را مانع انجام فعالیت تجاری دوجانبه میان ایران و عراق نمی‌داند.

 کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق کرمانشاه در این مورد گفت: با توجه به آغاز تحریم‌های امریکا علیه ایران، نخست وزیر عراق اعلام کرده که دلار از معاملات با ایران حذف خواهد شد اما این امر مانع یا محدودیتی در صادرات کشورمان به عراق نخواهد داشت، چرا که معاملات با ریال ایران، دینار عراق و یا یورو قابل انجام خواهد بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این تصمیم بیشتر به جهت جلوگیری از برخورد تنبیهی احتمالی دولت امریکا با بانک‌های عراقی اتخاذ گردیده است.

رئیس اتاق کرمانشاه ضمن اطمینان دادن به صادرکنندگان کالا به عراق گفت: همه مرزهای کشور با عراق فعال است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی پیش بینی کرد صادرات ایران به عراق در سال جاری حداقل 30 درصد رشد را شاهد خواهد بود که با توجه به صادرات برق و گاز کشورمان به عراق حجم صادرات ایران در مجموع به حدود 13میلیارد دلار برسد.

تجار و تولیدکنندگان بابت صادرات به عراق نگران نباشند
تاریخ: چهارشنبه 24 مرداد 1397