Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرك جمهوری اسلامی ایران از استقرار سامانه تحت وب سپرده‌ها و تعهدات ذیحسابی در گمرك خبر داد. به گزارش مهر، سومین كارگاه آموزشی معاونین امورمالی، عاملین ذیحساب و مسئولان مالی گمركات سراسر كشور برگزار شد و در این كارگاه سیدجواد باقری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرك جمهوری اسلامی ایران از استقرار سامانه تحت وب سپرده‌ها و تعهدات ذیحسابی در گمرك خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرك با بیان این مطلب افزود: سیستم تعهد ذیحسابی و سپرده در گمرك برپایه وب آماده بهره‌برداری است و لازم است گمركات اجرایی نسبت به ورود اطلاعات آن اقدام نمایند.

باقری اظهار داشت: الكترونیكی كردن تضامین بیمه (بن بیمه) هم در دستور كار این معاونت است و اقداماتی بعمل آمده كه این سیستم به زودی راه‌اندازی خواهد شد كه با اجرای آن بسیاری از مشكلات بیمه‌ای برطرف خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرك جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان هرمزگان و بررسی وضعیت مالی و اداری گمركات این استان، بر ضرورت وصول مطالبات و ضمانت‌نامه‌های بانكی، حداكثر تا پایان سال جاری تأكید كرد.

باقری در این كارگاه آموزشی همچنین درخصوص آمادگی معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرك برای تأمین اعتبارات مربوط به تعمیر، تجهیز و خرید دستگاه‌های ایكس‌ری در گمركات اجرایی و تصمیمات در مورد منازل سازمانی مطالبی بیان كرد.

شایان ذكر است، در این كارگاه آموزشی خسرو زیباكردار حسابرس كل امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات، فریدون قربانپور مدیركل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی و ملكوتی‌خواه رئیس امور بودجه هزینه‌ای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور حضور داشتند.

همچنین یك گروه از كارشناسان دانشگاه تهران كه در زمینه اجرای سامانه‌های الكترونیكی با گمرك جمهوری اسلامی ایران همكاری دارند، در این همایش به تبیین چگونگی اجرای سامانه‌های الكترونیكی در گمرك پرداختند.

تاریخ: یکشنبه 27 بهمن 1392