Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید: در دوران تشدید تحریم‌ها توصیه ‌ما این است که بازارهایی همچون عمان و ترکیه که کمتر تنش سیاسی در آن دیده می‌شود احیا شوند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در پاسخ به این پرسش که با تشدید تحریم‌ها بازار کدام کشورها برای تجار ایرانی مطلوب خواهد بود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در دوران تحریم‌ها طرف تجاری‌ ما برای صادرات غیرنفتی کشورهای مشخصی هستند که بیشترین حجم تجارت را با ما دارند. عراق، افغانستان، امارات، چین، هند و بعضا ترکیه شش کشور نخستی هستند که بیشترین حجم صادرات ما به این کشورها است.

محمد لاهوتی افزود: در بین این کشورها، چین نخستین شریک تجاری ما محسوب می‌شود. از طرف دیگر به جز امارات که از لحاظ سیاسی با آنها دچار مشکل شده‌ایم ترکیه، عراق و افغانستان کشورهایی هستند که می‌توان کالای باکیفیت ایران را به بازارهایشان صادر کرد.

او تصریح‌ کرد: با توجه به حجم بالای مبادله تجاری با امارات، چنانچه نتوانیم نحوه مبادلات تجاری با این کشور را مدیریت کنیم ممکن است در آینده برای ما تهدیدزا باشد. بنابراین توصیه ‌ما این است که بازارهایی همچون عمان و ترکیه که کمتر تنش سیاسی در آن دیده می‌شود احیا شوند.

در دوران تحریم‌ها، صادرات به کدام کشورها رونق می‌گیرد؟
تاریخ: دوشنبه 26 شهریور 1397