Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: بر اساس آمار و اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در 5 ماهۀ منتهی به مردادماه سال‌جاری بالغ بر یک میلیون و صد هزار تن کالا به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار از ایران به عمان صادر شده است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، عباس عبدالخانی با اعلام این خبر افزود: ازابتدای امسال تا پایان مرداد‌‌ماه بیش از  یک میلیون و صد هزار تن کالا به ارزش ۳۹۲ میلیون دلار از ایران به عمان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهندۀ رشد ۸۰ درصدی است.

وی اظهار داشت: محصولاتی همچون آهن و فولاد، میعانات نفتی و انواع گازها و روغن های صنعتی، دام زنده و کلینکر و مصالح ساختمانی و تره‌بار و فرش ماشینی، مهم ترین اقلام صادراتی کشورمان به عمان محسوب می‌شوند.

عبدالخانی با اشاره به تراز تجاری مثبت 270 میلیون دلار به سود ایران در تجارت با عمان گفت: برخی از کالاهای ایرانی از طریق امارات وارد می شود که جزو اقلام صادرات مستقیم ایران به عمان قلمداد نمی‌شوند.

گفتنی است، سهولت صدور ویزا برای فعالان تجاری، توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و سهولت ثبت شرکت تجاری برای اتباع ایرانی از مهم ترین دلایل رشد و توسعه سطح روابط تجاری میان دو کشور همسایه ایران و عمان است.

رشد ۸۰ درصدی صادرات غیر نفتی ایران به عمان
تاریخ: شنبه 31 شهریور 1397