Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: 15درصد از مطالبات 80 هزار ميليارد توماني بانک‌ها مربوط به بخش صنعت است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در همايش معرفي صد شرکت برتر ايراني اظهار داشت: تنها بخشي از مطالبات 80 هزار ميلياردي به بخش صنعت اختصاص دارد که از بانک‌ها مي‌خواهيم براي وصول اين مطالبات برنامه‌ريزي کنند و ما نيز به آنها کمک خواهيم کرد.
وي ادامه داد: بانک‌ها سرمايه کافي براي پشتيباني در بخش صنعت را ندارند، خودمان بايد خلق پول کنيم و امکانات مالي را براي صنايع ايجاد کنيم.
نعمت‌زاده با بيان اينکه، سال قبل 36 درصد رشد منفي اشتغال در کشور داشته‌ايم گفت: طبق گفته وزير کار اگر اين روند ادامه داشته باشد ممکن است تعداد زيادي تعداد زيادي از نيروي کار بنگاه‌هاي اقتصادي بيکار شوند.
وي با تأکيد بر لزوم حمايت از بخش صنعت اظهار داشت: يکي از وزرا مي‌گفت اي کاش شرکت‌هاي بزرگ را از پا بزنند نه اينکه از گردن بزنند.
وي خطاب به شرکت‌هاي بزرگ اظهار داشت: درشت مي‌شويد ولي مسئوليت‌پذير باشيد و خدمتگزاري را به همان نسبت افزايش دهيد.
وزير صنعت با اشاره به مشکل ايجاد شده از سوي يکي از شرکت‌هاي برتر در حوزه صنعت گفت: يک شرکت بزرگ که اسمش در بين صد شرکت برتر قرار گرفته است با معدن زغال سنگ بخش خصوصي در استان گلستان که شرکت پايين‌دستي اين شرکت بزرگ محسوب مي‌شود طوري برخورد کرده که در پرداخت حقوق کارکنانش با مشکل مواجه شده است.
وي تأکيد کرد: اين در حالي است که شرکت بزرگ بايد با فروش سهامش و يا از روش‌هاي ديگر پول شرکت پايين‌دستي را تأمين مي‌کرد.

تاریخ: سه شنبه 29 بهمن 1392