Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون سازمان برنامه‌وبودجه بیان کرد: اولویت اساسی کشور ابتدا اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است و بعد می‌توانیم به سمت طرح‌های جدید برویم‌.


حمید پورمحمدی با اشاره به اینکه این تصمیم موجب می‌شود تسهیلات ارزان‌قیمتی در اختیار فعالان بخش خصوصی که در طرح‌های نیمه‌تمام مشارکت یا سرمایه‌گذاری می‌کنند قرار گیرد، اظهار داشت: در تامین مالی این طرح‌ها علاوه بر آنکه بودجه عمومی به عنوان اهرم وارد عمل می‌شود، منابع صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی، تسهیلات بانکی و بورس نیز این طرح‌ها را تامین مالی می‌کنند‌.

وی درباره افزایش شفاف‌سازی‌ها در مشارکت بخش خصوصی گفت: سازمان سامانه‌ای را طراحی کرده و اطلاعاتی را در آن قرار می‌دهد که هر دستگاهی که می‌خواهد طرحی را واگذار کند ابتدا طبق مقررات شورای اقتصاد آن را به اطلاع عموم برساند و با قرار دادن موضوع در سامانه، آن را در قالب مزایده واگذار کند که حاصل این مسیر، چرخش آزاد اطلاعات است‌.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان برنامه‌وبودجه اجرای این بند قانونی را فصل نوینی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد کشور ارزیابی کرد و گفت: خصوصی‌سازی صرفا با واگذاری سهام کارخانجات محقق نمی‌شود بلکه باید مردم در مجموع امور اقتصادی کشور احساس مشارکت کنند‌.

به گفته پورمحمدی، اگرچه تحریم یک تهدید برای اقتصاد است اما زمینه‌هایی را فراهم می‌کند که در حالت عادی امکان پرداخت به آن میسر نمی‌شد؛ یکی از آنها نگاه کردن به حجم بزرگ دولت و واگذاری بخشی از دارایی‌ها و در چارچوب اصل ۴۴ قانون اساسی و جلب مشارکت مردم در اقتصاد به معنای واقعی است‌./

تاریخ: دوشنبه 16 مهر 1397