Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

وزیر کشور مصوبات کارگروه مرز برای تقویت صادرات و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره برگزاری جلسه کارگروه مرز با دستورکار قاچاق کالاهای اساسی و ارز، اظهار داشت: در این نشست شرایط در خصوص موانع صادرات قانونی بررسی شد و نظرات در خصوص مقابله با قاچاق کالاهای اساسی مطرح و جمع‌بندی شد.

وی با تاکید بر سه اصل مهم تقویت صادرات، جلوگیری از قاچاق کالا و برگشت ارز حاصل از صادرات افزود: توافقات خوبی در این زمینه حاصل و مقرر شد همه امکانات برای عملیاتی شدن این سه اصل به کار گرفته شد.

وزیر کشور با بیان اینکه همچنین  موضوع منطقه آزاد به عنوان یکی از مناطقی که صادرات در آن اهمیت دارد بحث‌هایی مطرح شد، ادامه داد: در مناطق آزاد جنوب تصمیماتی گرفته شده بود که در فروشگاه‌های مناطق مرزی کالاها با قیمت داخلی عرضه شود که به طور حتم محدود خواهد شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در سایر مناطق نیز مصوب شد، شرایط گمرکی را قبل از مرزها فراهم کنیم تا صادرکنندگان در مرز دچار مشکل نشوند. همچنین در مورد مقرراتی که به صورت دفعی مانع انجام صادرات شود، مقرر شد کالاهایی که از قبل در گمرکات بوده از این دستورالعمل‌ها مستثنی شود.

وی خاطرنشان کرد: مکانیزم‌ها و روش‌هایی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات و جلوگیری از قاچاق کالا در مناطق ارزی با حضور ۱۶ استاندار استان‌های مرزی تمهید شده که با اجرای آنها می‌توان شرایط ورود و خروج ارز را با نظارت بیشتر بهبود بخشید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین کمیته‌ای با همکاری وزارت امور خارجه، گمرک، وزارت اقتصاد، ناجا و وزارت اطلاعات تشکیل شده تا همکاری‌های ۱۶ استان مرزی را با ۱۵ کشور هم‌مرز منطقه تقویت کنیم که تاکنون دو نشست در این خصوص داشتیم و مقرر شد که همه موانع و مشکلاتی که در مسیر تبادل کالا و تجارت است را حل کنیم و نشست‌ آتی را با حضور سفرا، روسای اتاق بازرگانی و استانداران ایران و کشورهای همسایه برگزار خواهیم کرد.

اقدامات مرزی برای تقویت صادرات و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز
تاریخ: چهارشنبه 25 مهر 1397