Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبير کارگروه بررسي و پيگيري تامين مواد اوليه واحدهاي توليدي پوشاک استان تهران گفت: حذف واسطه ها در تامين مواد اوليه اين صنعت با جديت در دستور کار است و نظارت هاي کامل اعمال مي شود تا قيمت ها به صورت غيرمتعارف افزايش پيدا نکند.

محمد توکلي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا همچنين با اشاره به نشست هفته گذشته اعضاي اين کارگروه با مسئولان دولتي توضيح داد: در اين جلسه مقرر شد در ذيل کارگروه هشت کميته از جمله کشباف و جوراب، پيراهن و مانتو، جين و کتان، کت و شلوار تک، خرج کار، چرم مصنوعي و طبيعي و نيز رنگ و پتروشيمي تشکيل شود.
به گفته وي پنج نفر از توليدکنندگان پوشاک و ا تحاديه نيز در اين کميته ها حضور خواهند داشت.
توکلي در ادامه همکاري بانک مرکزي را براي اختصاص ارز دولتي به واردکنندگان مواد اوليه پوشاک خواستار شد و گفت: اينک تاجراني وجود دارند که داوطلب واردات مواد اوليه هستند اما از آنجاکه ارز دولتي اختصاص پيدا نمي کند اين کار انجام نمي شود.
**از تاجران حمايت مي کنيم
دبير کارگروه بررسي و پيگيري تامين مواد اوليه واحدهاي توليدي پوشاک استان تهران با اعلام حمايت از تاجراني که با اين گروه همکاري کنند اضافه کرد: باتوجه به نرخ ارز دولتي برآورد قيمت محصول صورت مي گيرد تا مواد اوليه با هزينه متعارف به دست توليدکنندگان برسد.
توکلي گفت: اين کارگروه از تاجران واردکننده مواد اوليه اي که در کشور توليد نشود حمايت مي کند و از سوي ديگر بر روي وارداتي که با ارز دولتي انجام مي شود نظارت دارد تا مواد اوليه به قيمت ارز دولتي به دست توليدکنندگان برسد نه ارز روز.
وي تأکيد کرد: تلاش ما اين است که توليدات ايراني با قيمت واقعي به دست مصرف کننده برسد.
به گزارش ايرنا کارگروه بررسي و پيگيري تامين مواد اوليه واحدهاي توليدي پوشاک استان تهران با حضور اعضاي هيأت امناي بازار، رئيسان اتحاديه هاي پوشاک، پيراهن دوزان، کشبافان، خياطان و چرم اواخر شهريورماه امسال تشکيل شد.
باتوجه به اينکه بسياري از واحدهاي نساجي کشور نيز در تهران دفتر فروش دارند، عمده فعاليت هاي مربوط به تامين مواد اوليه صنايع فعال در حوزه پوشاک با هماهنگي اين کارگروه در استان تهران پيگيري مي شود.

واسطه های تامین مواد اولیه پوشاک حذف می شوند
تاریخ: شنبه 12 آبان 1397