Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: ۹ فروشگاه در پالادیوم و شمال تهران به دلیل وجود کلاهای قاچاق پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "سید مهدی محمدی" دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهران گفت: استان تهران آماج کالاهای قاچاق بوده که بر اساس آمارهای موجود ۷۰ درصد قاچاق در تهران است. اقدامات خوبی شده و آمار قاچاق کاهش یافته است. اما سودآوری، تعدد مبادی غیر رسمی، تغییر سبک زندگی مردم، ریسک پایین قاچاق کالا، عدم برخورد جدی با قاچاق کالا، تعدد مجوزهای ورود و ترخیص کالا و فقدان تبلیغات هوشمند از مهمترین چالش ها در این بخش است.

وی افزود: در بخش کالاهای سلامت محور با ۱۷۷ درصد، کشف پوشاک قاچاق ۷۰ درصد، کشف طلا و جواهر ۱۶۰ درصد، کشف لوازم خانگی ۲۱ درصد، کشف تلفن همراه ۲۹ درصد و کشف مواد دخانی ۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

محمدی اظهار کرد: ۸ هزار و ۲۸۱صنف در استان تهران را بازدید کردیم که ۴ هزار و ۶۶۷ صنف تخلف داشتند که به ۳ هزار واحد اخطار کتبی داده شد.

پاساژهای پالادیوم و الماس و ۱۵۰ عرضه کننده برند بازدید و اخطار داده شد که برندهای غیر مجاز را جمع آوری کنند که بیشتر در شمیرانات است که ۹ واحد پلمپ شد. متاسفانه اکثرا کالاهای تقلبی را به جای برند عرضه می کنند مثل آدیداس و غیره ...

وی گفت: مبارزه با قاچاق گل و گیاه هم در دستور کار است و بازدید از انبارها و سردخانه ها را هم اکنون در حال اجرا داریم. همچنین ۲۰ هزار انبار در سامانه ثبت شده و باید الباقی انبارها ثبت شوند.

محمدی افزود: در حوزه شهرستان ها وظایف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تبیین نشده است.

وی درباره کالاهای احتکار شده  گفت: این کالاها ربطی به کمیسیون ندارد، روند خاصی دارد که مرجع قضایی به آن ورود می کند.

محمدی درباره امحا کالای قاچاق گفت: بیشتر کشور ها کالاهای تجملی را امحا و از ورود آن به چرخه اقتصاد ممانعت می کنند.آیین نامه جدید داریم که برخی کالاهای قاچاق را می شود به مزایده گذاشت و به فروش رساند.

۹ فروشگاه در پالادیوم و شمال تهران پلمپ شد/ برخورد با برندهای تقلبی
تاریخ: دوشنبه 14 آبان 1397