Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در جریان بازدید از ساختمان در دست احداث اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، پیمان‌سپاری ارزی به شیوه فعلی را یک مشکل اساسی بر سر راه صادرکنندگان واقعی دانست که صادرکنندگان حرفه‌ای را کنار می‌زند و افراد غیرحرفه‌ای را وارد این عرصه خواهد کرد که این خود عاملی برای برنگشتن ارز به کشور می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به بخشنامه تعهد ارزی برای صادرکنندگان، گفت: اتاق ایران بابت برخوردی که در ارتباط با صادرات انجام شده بسیار متأسف است؛ چراکه صادرکنندگان افراد متعهد و سالم و علاقه‌مند به کشور هستند و در طول سالیان متمادی کار صادرات انجام داده و ارز را به کشور برگردانده‌اند.

غلامحسین شافعی در جریان بازدید از ساختمان در دست احداث اتاق بندرعباس افزود: در شرایط  فعلی یک موقعیت جدیدی فراهم شد که دولت می‌توانست با پشتیانی و حتی انجام سیاست‌های تشویقی از این موقعیت استفاده کند و صادرات را به چندین برابر وضع فعلی افزایش دهد اما کاملاً عکس این موضوع اتفاق افتاد.

او تصریح کرد: ما پیمان‌سپاری ارزی به شیوه فعلی را یک مشکل اساسی بر سر راه صادرکنندگان واقعی می‌دانیم چراکه انجام این کار، صادرکنندگان حرفه‌ای را کنار می‌زند و افراد غیرحرفه‌ای را وارد این عرصه خواهد کرد که این خود عاملی برای انزوای افراد حرفه‌ای و برنگشتن ارز به کشور می‌شود.

رئیس اتاق ایران تأکید کرد: ما می‌توانستیم بازارهای جدیدی را تصاحب کنیم و فعالیت‌های صادراتی را افزایش دهیم اما با اعمال سیاست‌های موجود این کار عملاً غیرممکن خواهد بود و این به نفع نظام اقتصادی کشورمان نیست.

شافعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بندرعباس به لحاظ اقتصادی از موقعیت استراتژیک برخوردار است و نقش مؤثری در اقتصاد منطقه بر عهده دارد، گفت: مجموعه فعالیت‌های اتاق بندرعباس فعالیت‌هایی اثرگذار در حوزه ملی است و این اتاق باصلابت در حال فعالیت و پیشرفت است.

او افزود: اتاق بندرعباس با کسب کرسی‌های ملی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، عملکرد قابل قبولی را در حوزه رایزنی و حل مشکلات اقتصادی بازرگانان ارائه داده است و با توجه به احداث ساختمان جدید این اتاق، مشکلات سخت‌افزاری آن نیز در آینده‌ای نزدیک مرتفع می‌شود و ساختمانی ایده آل‌ها و دارای امکانات بالا، پذیرای فعالان اقتصادی خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: مسئله‌ای که نظر من را در حاشیه بازدید از ساختمان جدید به خود جلب کرد این بود که تمام المان‌های مورد نیاز حال و آینده اتاق در احداث این ساختمان دیده شده و از هر حیث ایده آل است.

شافعی ضمن قدردانی از زحمات رئیس اتاق بندرعباس و مجموعه کارکنان آن، این اتاق استانی را جزو اتاق‌های پیشرو در عرصه فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای دانست.

پیمان‌سپاری ارزی، صادرکنندگان حرفه‌ای را کنار می‌زند
تاریخ: سه شنبه 6 آذر 1397