Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه راه اندازی واحدهای صنعتی نیمه تعطیل در اولویت برنامه های این سازمان است، گفت: با کمک به واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید درصدد کاهش مشکلات پیش روی صنعتگران هستیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، سید محمد علی سید ابریشمی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: هر چند در دوران رکود تورمی هستیم، اما باید امکانات نقدینگی را در اختیار واحدهای صنعتی بگذاریم تا جریان اقتصادی فعال شود و سرمایه گذاری های ناقص تکمیل و توسعه یابد.


وی اضافه کرد: در ابتدای کار دولت یازدهم تورم حدود 42 درصد بود که اکنون به حدود 28 درصد کاهش یافته است، هر چند در چنین شرایطی نمی خواهیم تورم را تحریک کنیم، اما تزریق پول به واحدهایی که قابلیت های لازم را دارند باید صورت گیرد تا اشتغال فعال و سرمایه گذاری ها کامل شود.

سید ابریشمی خاطر نشان کرد: بیشتر واحدهای صنعتی با مشکلات کمبود نقدینگی، پرداخت مالیات و بیمه رو به رو هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع شهرکهای صنعتی کشور، تا پایان شهریور سال جاری حدود پنج هزار و 200 واحد تعطیل بوده است، اظهار امیدواری کرد: برای کاهش این روند باید همه دستگاه های خدمات رسان به منظور افزایش سرمایه گذاری و اشتغال به واحدهای صنعتی کمک کنند.

سیدابریشمی با بیان این که، حدود 890 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی به دلیل بدهی بانکی به تملک بانک ها درآمده که از این تعداد 192 واحد کم و بیش فعالیت دارند گفت: علت بدهی این واحدها بهره بالای بانکی و کمبود نقدینگی است.

وی با بیان اینکه حریم های موجود در استان گلستان و استانهای شمالی مانع پیشرفت صنعت در این مناطق شده است، گفت: حریم دریا، رودخانه، تیرهای انتقال نیرو و حریم محیط زیست مشکلات گسترده ای برای صنعتگران این استان به وجود آورده است.

سید ابریشمی در پایان این مراسم میزان سرمایه گذاری در استان را مناسب و خوب ارزیابی کرد.

تاریخ: چهارشنبه 30 بهمن 1392