Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سرگئی کاترین رئیس اتاق بازرگانی روسیه، بعدازظهر امروز با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران دیدار کرد. هماهنگی به‌منظور برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه مهم‌ترین محور برگزاری این نشست بود.

رئیس اتاق بازرگانی روسیه که همراه با ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه به تهران سفر کرده است بعدازظهر امروز با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران دیدار کرد. در این نشست علاوه بر برنامه‌ریزی به‌منظور برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه، بر ضرورت افزایش حمایت دولت‌های ایران و روسیه از توسعه همکاری های فعالان بخش خصوصی دو طرف تأکید شد.

سرگئی کاترین رئیس اتاق بازرگانی روسیه با تأکید بر این موضوع که برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه نقش حائز اهمیتی در تحکیم روابط اقتصادی دو کشور دارد، گفت: در دوره قبل که این  نشست در ایران برگزار شد، بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مشارکت‌کنندگان حاضر در این رویداد دریافت شد و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در اتاق بازرگانی روسیه انجام شده، در نظر داریم تا این نشست را با حضور حداکثری طرف ایرانی به‌خصوص نمایندگان مجلس، فعالان بخش خصوصی و همچنین نمایندگانی از قوه قضاییه برگزار کنیم.

به گفته رئیس اتاق روسیه، نفت و گاز، کشاورزی، مواد غذایی، حمل‌ونقل و لجستیک ازجمله مهم‌ترین محورهایی است که با حضور مقام‌های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی ایران و روسیه می‌تواند در این دوره از همایش سالانه تجاری ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ادامه این دیدار، شافعی با تأکید بر این نکته که همایش تجاری ایران و روسیه نقش حائز اهمیتی در ایجاد فضای گفت‌وگو میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه ایفا می‌کند، افزود: در شرایط فعلی، فضای جدیدی برای ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه فراهم‌شده و در این وضعیت ضروری است که هم‌ اتاق بازرگانی روسیه و هم‌ اتاق ایران ضمن شناسایی مسائل و مشکلات موجود بر سر راه فعالان اقتصادی، از دولت‌ها بخواهند که تسهیلات و امکانات جدیدی را به‌منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی در شرایط تحریم‌های آمریکا فراهم کنند.

 او همچنین بر همکاری و برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اتاق روسیه به منظور برگزاری هرچه مطلوب‌تر این همایش تاکید کرد.

علاوه بر این با پیشنهاد رئیس اتاق ایران مقرر شد تا همایش سالانه تجاری ایران و روسیه در ماه جولای سال آینده میلادی در ساراتوف روسیه برگزار شود.

ضرورت حمایت دولت‌های ایران و روسیه از بخش‌ خصوصی دو طرف در شرایط تحریم
تاریخ: دوشنبه 19 آذر 1397